DURANT LA SESSIÓ DE RACONS ORGANITZEM L’AULA EN PETITS GRUPS, CADASCUN DELS QUALS REALITZA UNA TASCA DETERMINADA I DIFERENT. POT SER DE TREBALL O DE JOC.
PLANIFIQUEM DIFERENTS TIPUS D’ACTIVITATS. ALGUNS RACONS MÉS DIRIGITS AMB LA SUPERVISIÓ DE LA MESTRA. EN D’ALTRES ELS NENS/ES PODEN FUNCIONAR AMB MÉS AUTONOMIA.
ORGANITZATS EN GRUPS REDUÏTS, ELS NENS I NENES APRENEN A TREBALLAR EN EQUIP, A COL·LABORAR I A COMPARTIR CONEIXEMENTS. ELS RACONS TAMBÉ POTENCIEN LA SEVA INICIATIVA I EL SENTIT DE LA RESPONSABILITAT.
LES MESTRES I ELS NENS/NES PORTEM UN REGISTRE DE MANERA QUE CADA NEN/A VAGI PASSANT AL LLARG DE SETMANES PER ELS DIFERENTS RACONS.
TREBALLAR PER RACONS TAMBÉ ENS PERMET DEDICAR UNA ATENCIÓ MÉS INDIVIDUALITZADA A CADA NEN/A, ADAPTANT LES ACTIVITATS D’APRENENTATGE ALS SEU NIVELL D’APRENENTATGE.