DIA EUROPEU DE LES LLENGÜES 2016, hi participem!

Els nostres treballs:

Ja ens podeu localitzar al calendari dels esdeveniments de la jornada.
CICLE INICIAL: Aprenem practicant la nostra diversitat lingüística.

Els nens i nenes de 2n us hem preparat un vídeo amb un resum de la nostra activitat a l’aula.

Els alumnes de 1r hem fet d’entrevistadors. Hem passat per totes les classes de l’escola i hem preguntat als nens i nenes en quina llengua parlen a casa.

dibujo2dibujo

Un cop hem acabat hem fet unes gràfiques: en ordinador i una en un mural.

També hem fet una lectura relacionada amb el mosaic dels Jocs Olímpics i la paraula GRÀCIES. Entre el que nosaltres ja sabíem i amb l’ajuda de les famílies hem descobert moltes noves maneres de dir GRÀCIES en altres idiomes.

Alguns nens i nenes de la classe també hem portat contes en altres idiomes.

dibujo4dibujo3dibujo5

CICLE MITJÀ
A 3r hem après com són les banderes de diferents països i també com es diu gràcies en les llengües que es parlen en aquests països. Aquí en teniu una mostra:
img_2833-1
A 4t fem una lectura en castellà sobre Europa i la Unió Europea. Visualitzem el mapa d’Europa i cadascú escull un país sobre el qual farà la cerca. Al final fem una posada en comú i ens gravem dient la paraula “Gràcies” en diferents llengües.

We learnt some tonguetwisters in English.
Here you can see our pictures amd watch the videos.

CICLE SUPERIOR:

Aprenem de les llengües fent ús de diverses fonts d’informació i aprofundint en el tema des de totes les àrees.
Cerquem imatges que ens il·lustrin la diversitat lingüística:
IMATGE DE L'ACTE DE CLAUSURA DEL JJOO A RÍO DE JANIERO
IMATGE DE L’ACTE DE CLAUSURA DEL JJOO A RÍO DE JANEIRO
Llegim i creem coneixement propi sobre l’origen de les llengües:

SONS //  FONEMES //  PARAULES // FRASES //  TEXT

LLENGUA ORAL // LLENGUA ESCRITA

ONOMATOPEIES

Responem i compartim preguntes amb els companys de classe i aprenem junts.
Expressem la nostra opinió a l’espai web de l’escola.

1. Ariadna Camprubí

Al mon hi ha entre 6.000 i 7.000 llengües. Al voltant de un 50% de les 6.000llengues del mon estan en perll d’extincio i tot per a la culpa de la glovalització que pot arrivar a provoca que algunes comunitats avandonin les seves llengües. Els Sumeris un petit poblat que varen viure a Mesopotamia fa 5.000 anys varen inventar el llenguatge esctit.