DENIP- DIA ESCOLAR de la no violència i la pau

DENIP

Cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el:
Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP)
per recordar el llegat de Mahatma Gandhi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort.
Activitats que hem fet a cada aula:

– Lectura, comentari, reflexió…sobre el llibre “AMIC MEU”. Una crònica feta amb paraules i imatges per nens i nenes sirians. Aquest conte, escrit per nens i nenes, pot haver servit per a escriure missatges de pau per part dels i les nostres alumnes que podeu llegir a la reixa del pati de l’escola.

– Creació d’una lletra en mida grossa en un plafó per a casa aula. Aquesta lletra està feta amb paper de diari.

D I A D E L A P A U colom símbol de la pau
4tA 4tB 3r 2n 1rA 1rB P5 P3 P4A P4B

DIVENDRES:

La introducció de l’acte és a càrrec dels alumnes de 6è del Comitè Verd.

Alumnes del Comitè Verd de cada curs llegeixen missatges del llibre i d’altres de creació pròpia.

La música ambiental: “PODRIES”, treballada des de l’àrea de música, “La festa de la pau” amb la participació de reconeguts artistes de l’escena musical catalana i Imagine de John Lennon.

Creació d’un colom a terra: els i les alumnes, separats per aules, en formen la silueta i al voltant hi haurà les lletres, treballades a cada aula. Fotografia en dron.

ACCÉS A L’ÀLBUM

La nostra activitat surt al mapa DENIP: