AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL

INICIEM ELS AMBIENTS AMB LA FINALITAT DE  CREAR UNS ESPAIS  D’APRENENTATGE QUE AJUDIN A  QUE ELS NENS I NENES SIGUIN PROTAGONISTES DEL SEU PROPI PROCÉS D’APRENENTATGE, QUE CADA  AMBIENT  ON ACTUÏN SIGUI ESTIMULADOR, CREATIU I PARTICIPATIU I QUE ELS FACI REFLEXIONAR SOBRE LA SEVA PRÒPIA ACCIÓ DES D’UNA POSICIÓ ACTIVA I COMPETENT I  POSSIBILITI LA COMUNICACIÓ AMB TOTS ELS QUE HI PARTICIPEN.

ELS NOSTRES AMBIENTS:

AMBIENT ART

A L’AMBIENT D’ART POSEM A L’ABAST DELS NENS I NENES DIFERENTS MATERIALS PERQUÈ DESENVOLUPIN AMB TOTAL LLIBERTAT LA SEVA CREATIVITAT.

LLIUREMENT DECIDEIXEN I CREEN, COM ELLS VOLEN LES SEVES OBRES D’ART I LES SEVES REPRESENTACIONS PLÀSTIQUES.

FOTOS

 

AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC

EN AQUEST AMBIENT DONEM ALS INFANTS LA POSSIBILITAT D’IMITAR ACCIONS DE LA VIDA QUOTIDIANA DEL MÓN DELS ADULTS. AQUEST TIPUS DE JOC AJUDA A DESENVOLUPAR EL PENSAMENT CREATIU, I ELS AJUDA A RESOLDRE CONFLICTES, TENSIONS, SENTIMENTS… A TRAVÉS DE LA BOTIGUETA, LA CUINETA, EL TALLER I EL METGE ACCEPTEN UNS ROLS I UNES NORMES DE JOC I AVANCEN EN EL CONEIXEMENT D’UN MATEIX I DE L’ENTORN SOCIAL QUE ELS ENVOLTA.

FOTOS

 

AMBIENT DE CONSTRUCCIÓ

L’AMBIENT DE CONSTRUCCIÓ OFEREIX ALS NENS I NENES UNA OFERTA VARIADA DE MATERIALS DIVERSOS ESTRUCTURATS I DIVERSIFICATS: PECES DE FUSTA, CÒDOLS, CILINDRES DE DIFERENTS MIDES, PECES DE PLÀSTIC GRANS, PECES PETITES TIPUS LEGO, ETC,… AMB L’OBJECTIU D’AFAVORIR LA IMAGINACIÓ , LA CREATIVITAT I L’ADQUISICIÓ DE CONCEPTES MATEMÀTICS. CONSTRUEIXEN ESTRUCTURES COM TORRES, PONTS, GRANGES, PARCS, ETC

AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ

L’AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ PRETÉN ESTIMULAR LA CURIOSITAT DELS NENS I LES NENES, TREBALLAR ASPECTES SENSORIALS I PERCEPTIUS, I PROVOCAR UNA ACTITUD INVESTIGADORA DAVANT DEL MÓN QUE AFAVOREIXI FER-SE PREGUNTES, FORMULAR-SE HIPÒTESIS, BUSCAR ESTRATÈGIES I DONAR RESPOSTES. ÉS UN ESPAI PER OBSERVAR, MANIPULAR, EXPERIMENTAR I INVESTIGAR. LES ACCIONS QUE ES DONEN EN AQUEST ESPAI VAN LLIGADES A UNS PROCESSOS QUE AJUDEN AL DESENVOLUPAMENT INTERN DE CADA INFANT: OMPLIR, BUIDAR, ESCAMPAR, RECOLLIR, SEPARAR, APILONAR, AJUNTAR, TREURE, ETC. FAN OBSERVACIONS QUE ELS AJUDEN A POSAR EN PRÀCTICA DIFERENTS ACTIVITATS INTEL·LECTUALS: CLASSIFICAR, RELACIONAR, ORDENAR, ANALITZAR, INTERPRETAR… TOT PLEGAT AFAVOREIX EL DESENVOLUPAMENT DEL SEU PENSAMENT. HO PORTEN A TERME MITJANÇANT DIVERSOS MATERIALS I PROPOSTES QUE PRESENTA LA MESTRA I AMB ELS QUALS ELS INFANTS PODEN EXPERIMENTAR LLIUREMENT, AMB UNES NORMES ESTABLERTES PRÈVIAMENT ENTRE TOTS A LA CONVERSA INICIAL.

FOTOS

AMBIENT DE JOC I MOVIMENT.

L’AMBENT DE JOC I MOVIMENT ENS OFEREIX UN ESPAI DE DIVERSIÓ I APRENENTATGE ON ELS NENS I NENES COOPEREN ENTRE ELLS, SÓN MÉS AUTÒNOMS I PENSEN DIFERENTS MANERES D’UTILITZAR ELS DIFERENTS MATERIALS COM: PAPERS DE DIARI, CAIXES, ROBES, MATERIALS RECICLATS ETC. TOT JUGANT I MOVENT-SE ELS ALUMNES FAN VOLAR LA IMAGINACIÓ I SÓN MÉS CREATIUS.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>