MALBARATAMENT ALIMENTARI: Auditoria al menjador escolar i prevenció d’envasos (l’aigua)

Aquesta setmana els alumnes de cicle mitjà fem la 1a auditoria al menjador de la nostra escola tots junts, 3r i 4t, coincidint amb la Setmana Europea de la Prevenció de Residus (SEPR).

L’auditoria consisteix en:

1. Saber el pes d’un menú del dia: Baixem a la cuina i l’Encarna, la nostra cuinera, ens explica quin és el menú i ens en posa un perquè pesen el menjar de cada plat i calculem el pes total d’un menú. Després també calculem el pes total del menjar que s’ha cuinat aquest dia.
  2. Saber quants alumnes es queden a dinar el dia concret de l’auditoria (comensals): la Sílvia, la monitora responsable del menjador ens explica el funcionament del menjador de l’escola, com es passa llista cada dia i com s’ho fan per no malbaratar menjar.
  3. Saber quina quantitat de menjar s’ha malbaratat: quan ja ha dinat tothom es pesa la bossa de matèria orgànica on s’han llençat les restes de menjar.
  4. Finalment, elaborem l’informe amb totes les dades obtingudes, ho publiquem al NODES i ho passem per les aules per explicar-ho als companys.

Les auditories al menjador, les anirem fent al llarg de tot el curs i farem públics els resultats de cadascuna en un informe que fan sempre els alumnes de 4t curs amb l’objectiu de conscienciar tothom i evitar al màxim el malbaratament alimentari.

1617 CM Auditoria

1. Griselda quero

Hola,
    Com esteu? Jo sóc una que he ajudat a passar i anunciar-ho. Cada menú pesava uns 515 grams. I hem pesat la bossa de matèria orgànica i pesava 1,5 kilos. De primer: fideuà, de segon: carn magra i de postres: natillas. Han llençat molt pa i força amanida.