Projecte MOST, guanyador de la beca “Educar fomentant l’esforç”

El passat dimarts, dia 25 de juny, a Barcelona, l’escola Sant Sebastià de Nulles, de la ZER Atzavara, va ser mereixedora de l’entrega de la Beca “Educar Fomentant l’Esforç” de la Fundació Espavila, pel projecte “MOST”.

Pels que encara no el coneixeu, el projecte MOST consisteix en que els alumnes de cicle superior de l’escola, format per alumnes de 5è i 6è, duguin a terme la producció d’un most i la seva posterior comercialització. El projecte es planteja amb una durada de 2 cursos escolars: al llarg del primer curs els alumnes s’hauran de fer càrrec de tenir cura dels ceps: esporgar, espigolar, llaurar, ensulfatar i controlar les plagues per, finalment, vermar. Amb la verema aconseguirem el raïm, matèria prima per a l’elaboració del most i amb l’arribada del most encetem la segona part del projecte: embotellar, etiquetar –previ disseny de l’etiqueta- i comercialitzar el most que ells mateixos hauran produït.

Aquesta beca no només permetrà a l’escola desenvolupar el projecte en tots els seus sentits i assolir-ne els objectius marcats, sinó també ampliar les fites del projecte, i seguir fomentant els valors de l’esforç, la responsabilitat i la cooperació entre els nostres alumnes.

Gràcies a tots i totes els que heu fet possible donar forma a aquest projecte:

• Família Rovira, per cedir-nos la vinya
  • Cooperativa Adernats, per la seva constant col·laboració amb l’escola
  • Famílies, pel seu constant suport
  • Mestres, per fomentar valors com l’esforç i la cooperació entre els alumnes
  • Alumnes, el principal agent implicat en el projecte, per fer-ho possible, esforçant-vos cada dia i mostrant interès per aprendre de l’entorn en el que vivim.

Ens queda molt per endavant en el camí d’aquest projecte, però estem segurs i segures que entre tots ho farem possible!