Estratègia Digital de Centre

DIAGNOSI

Seguint les orientacions del Departament d’Educació per a fer una bona diagnosi digital dels centres, durant el període del 15 de març al 4 d’abril de 2022, es van passar les enquestes generades per l’eina Selfie de la Comissió Europea de la Zona Escolar Rural a la qual l’escola formava part. La participació dels diferents integrants del centre va ser del: 100% dels equips directius, 77% del grup de mestres i 100% dels alumnes de cicle superior als quals s’han passat les enquestes.

L’objectiu de la diagnosi era trobar aquells punts forts que el centre ja està fent correctament sobre l’ús de les tecnologies digitals i, també, trobar aquells aspectes en què el centre havia de millorar.

Aspectes destacats de la diagnosi

Per fer l’anàlisi de la diagnosi s’ha utilitzat un full de càlcul compartit on s’hi ha anotat per cadascun dels ítems analitzats: l’eina utilitzada, la dimensió o àrea de l’enunciat a analitzar, la temàtica, la pregunta plantejada segons l’eina, la puntuació obtinguda segons l’eina (puntuable entre 1 i 5, essent 5 el valor més alt), i la valoració feta per la comissió digital com a punt feble o fort.

En total s’han considerat 73 elements de diagnosi. D’aquests, 1 punt s’ha considerat molt feble, 47 s’han considerat punts febles i 25 punts forts.

Observem, en general, valoracions altes en les àrees de lideratge i col·laboració i xarxes. 

Punts forts

  • Donem suport al professorat perquè explori noves formes d’ensenyament amb tecnologies digitals.
  • Al nostre centre hi ha dispositius digitals per al seu ús en l’ensenyament.
  • Al nostre centre es facilita accés a internet per a l’ensenyament i l’aprenentatge.
  • El professorat del nostre centre cerca recursos educatius digitals en línia.
  • El professorat del nostre centre empra entorns virtuals d’aprenentatge amb l’alumnat.
  • El professorat del nostre centre utilitza tecnologies digitals per a la comunicació relacionada amb el centre educatiu.
  • El nostre professorat realitza activitats d’aprenentatge digitals que motiven l’alumnat.
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a actuar de manera segura a internet.
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a actuar de manera responsable a internet.
  • Ens assegurem que l’alumnat desenvolupi habilitats digitals per a diferents matèries.
  • Al nostre centre es disposa d’assistència tècnica quan sorgeixen problemes amb les tecnologies digitals.
  • Al nostre centre existeixen sistemes de protecció de dades.
  • Al nostre centre hi ha dispositius digitals que són propietat del centre o són gestionats per ell i que l’alumnat pot usar quan els necessita. El nostre professorat té accés a possibilitats de formació permanent quant a l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals.

Punts febles

  • El funcionament de la xarxa i l’accés a internet és deficient.
  • Seqüenciació i avaluació de la CDA.
  • Potenciar la web de la ZER com a canal d’informació amb la comunitat educativa.
  • Al nostre centre debatem sobre els avantatges i desavantatges de l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals.
  • El nostre professorat fa ús de tecnologies digitals per facilitar una retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat.
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a crear continguts digitals.
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a donar crèdit al treball d’altres persones que ha trobat a internet.
  • Al nostre centre l’alumnat aprèn a comunicar-se usant tecnologies digitals.
  • El nostre professorat fa servir activitats d’aprenentatge digitals que fomenten la creativitat de l’alumnat.

OBJECTIUS

A continuació es descriuen els objectius que s’han previst per a l’EDC per als propers cursos: