Llimones electritzants

Com ja sabeu a CM estem duent a terme el projecte de l’electricitat. Durant l’anterior trimestre vam fer diverses sessions entre les quals va venir el Xavier Segura a fer-nos una classe magistral sobre l’electre.

Aquest trimestre hem començat amb una sessió d’experimentació amb llimones. L’àcid de 4 llimones connectades en sèrie per mitjà de cables de coure produeixen electricitat suficient per encendre llums LED.

Fer la connexió de les llimones amb els cables, unir-les amb clips i monedes de coure, enganxar els cables als clips, etc. Tot això va ser una feina en equip que els alumnes van gaudir molt.

Posteriorment, vam connectar diferents llums LED i vam anar engegant cada una d’un color. Tots els alumnes van tenir el seu moment per encendre els LEDS.

Posteriorment, quan vam recollir tot el material de l’experiment els alumnes es van fixar que les monedes de coure estaven de dos colors diferents. La meitat de moneda que havia estat dins de la llimona s’havia netejat amb l’àcid de la llimona.

Va ser una sessió molt divertida on els alumnes i les alumnes s’ho van passar d’allò més bé.

Aquí teniu un recull de fotos de la sessió.