11F: Dia de la Dona i la Nena en la Ciència

El dia 11 de febrer és el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència i ho hem volgut treballar a la classe de Projecte de Cicle Superior.

És per això que hem vist un vídeo de la Universitat de Barcelona protagonitzat per cinc investigadores amb l’objectiu de promocionar la recerca i la investigació entre nenes i noies.

A continuació hem fet una activitat de debat i reflexió sobre les vocacions científiques, què vol dir fer ciència i el paper de les dones en la ciència. Fruit d’això han sorgit unes propostes sobre què es podria fer per què hi hagués més nenes interessades en ciència. Aquestes idees les hem enviat a la Universitat de Barcelona, i a totes les escoles que hi participem, ens enviaran una resposta des de la universitat. Ja us tindrem informats!

Les nostres propostes han estat:

• Amb l’estudi de la ciència hi pot haver moltes sortides de feina.
  • Escriure més llibres sobre ciència per a nens, que els entenguin i facin la ciència més propera.
  • Amb la ciència es pot demostrar que nens i nenes són iguals.
  • Fer actes per exposar les virtuts de la ciència per tots els sexes.
  • Que a l’escola es faci més ciència.
  • Que els homes i les dones científiques tinguin el mateix sou si fan la mateixa feina.
  • Que la societat ofereixi les mateixes oportunitats a nois i a noies que vulguin fer recerca científica.
  • Que tinguin en compte les dones d’abans que tenien molta dificultat en desenvolupar professions científiques.
  • Posar exemples de dones científiques que han fet una gran tasca de recerca i d’investigació.
  • Que es facin més experiments als instituts, i que els mestres i les mestres els parlin de la importància de la ciència.
  • Que no es pensi que és una professió difícil d’accedir, sinó que és més fàcil ser científica que futbolista.