Estimats alumnes de cinquè:
Abans de saber que tancarien l’escola, vam fer una petita reflexió sobre el que significava la propagació d’una epidèmia. Les dades les vam obtenir de la newsletter de Kiko Llaneras, enginyer i doctor en Informàtica, que escriu en el diari EL PAIS.
No sé si us recordareu, vam aplicar un número reproductiu igual a 3 i el serial interval amb un valor de 5 dies. També vam donar una xifra de mortalitat de 0,6%, pensant que actuaríem com Corea del Sud. Vam fer un experiment mental sobre un full de càlcul projectat a la pissarra digital. Com que el gràfic que surt és interactiu, podem comprovar les dades resseguint la corba amb el ratolí.
El més terrible del tot és que, malgrat un plantejament tan simplista, no es vam equivocar gaire i vam encertar amb la magnitud de la catàstrofe que s’aveïnava.
Estimats nens, si volem entendre el món també hem d’estudiar matemàtiques.

