Dins del marc del 8 de març, Dia Internacional de la Dona, la Comunitat de Grans vam dur a terme diverses activitats per reflexionar sobre el paper de la dona en diferents àmbits. Una de les activitats més destacades va ser la visualització del documental L’Arròs, la sang del Delta, protagonitzat per les Dones Arrosseres del Delta. Aquest documental reivindica la figura de la dona pagesa, la igualtat de gènere en el sector agrícola i, alhora, posa en valor la importància de protegir el Delta de l’Ebre.
Durant aquesta setmana, hem tingut l’oportunitat de rebre la visita de les mateixes Dones Arrosseres del Delta a la nostra escola. L’alumnat va poder conversar amb elles, fer-los preguntes i conèixer de primera mà com van crear la seva cooperativa i quin paper desenvolupen en el món de l’arròs. Ens van explicar la seva experiència com a dones pageses i la seva lluita per la igualtat i la sostenibilitat del Delta.
Va ser una trobada molt enriquidora que ens va permetre entendre millor la seva feina, la seva dedicació i el seu compromís amb el territori. Des de l’escola volem agrair-les, no només per la seva visita, sinó també per la seva valentia, esforç i treball constant per defensar el paper de la dona i la protecció del Delta.
Gràcies per inspirar-nos! 🙌🏽




