Història

L’escola és de titularitat pública del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. L’escola de Sant Jaume està situada al municipi de Sant Jaume d’Enveja. Sant Jaume d’Enveja és un municipi de la comarca del Montsià i compta amb una població de 3.479 habitants (font: Idescat 2017) en una extensió de 60,79 km2 i una altitud de 7m. Els habitants estan distribuïts en els nuclis de la població de Sant Jaume d’Enveja, Muntells i Balada.

Història del centre:

A la decada dels seixanta es construeix el primer col·legi al Carrer Girona, per ubicar part de l’alumnat, però encara era insuficient.

A l’any 1979, es posa en funcionament el primer edifici de l’actual escola, continua funcionant el del Carrer Girona i dues aules al Puó. Hi ha any que s’han d’habilitar aulas per poder acollar tot l’alumnat.

A l’any 1991, s’amplia el col·legi i s’eliminen les aulas del Puó. Al Carrer Girona s’alberga el parvulari.

Amb la tercera i última ampliació de l’any 1995 tot l’alumnat de Sant Jaume d’Enveja està ubicat en un sol centre.