8M

Durant la setmana del 8 de març, però també dia a dia, l’alumnat i l’equip de mestres de l’Escola Sant Antoni hem estat treballant activament per promoure la igualtat de gènere i conscienciar sobre la importància de lluitar per aquesta causa. Una de les activitats que hem dut a terme ha estat escoltar els podcasts i llegir les històries del llibre “Superheroïnes de l’esport”.

Aquest llibre presenta la vida de dones esportistes que han superat barreres per assolir els seus objectius, i ho han fet a través de la dedicació, la perseverança i el valor. A través d’aquestes històries, l’alumnat i l’equip de mestres hem après valors fonamentals que estan estretament relacionats amb la lluita per la igualtat de gènere.

En primer lloc, hem après la importància de la determinació i la perseverança. Moltes de les dones esportistes que es presenten en el llibre van haver de lluitar contra les expectatives socials i les normes de gènere que els impedien practicar esport o ser reconegudes com a esportistes. No obstant això, van perseverar i van seguir lluitant per assolir els seus somnis, sent un exemple de força i determinació per a totes nosaltres.

En segon lloc, hem après la importància dels valors com la igualtat, la justícia i la no discriminació. Moltes de les dones esportistes que es presenten en el llibre van haver de lluitar contra la discriminació i la falta d’oportunitats per a les dones en l’esport. En lluitar contra aquestes desigualtats, van ajudar a obrir camí per a altres dones i nenes esportistes i van defensar la igualtat d’oportunitats per a tothom.

I en tercer lloc, hem reforçat la importància de la inclusió i la diversitat. El llibre presenta dones esportistes de diferents edats, orígens i capacitats, que han destacat en diferents disciplines esportives. Això ens ha permès doncs, reforçar la idea que tothom té el dret i la capacitat de practicar esport, independentment de la seva identitat de gènere, origen, edat o condició física.

A més, a través de la diversitat d’esportistes presentades en el llibre, hem après a reconèixer la importància de la representació. En altres paraules, la necessitat de tenir models a seguir que es puguin identificar i amb els quals podem sentir-nos representades.

Aquesta idea de representació és especialment important en un món on les dones esportistes i altres grups minoritaris es veuen sovint infrarepresentats en els mitjans de comunicació i en altres espais públics. El llibre “Superheroïnes de l’esport” ajuda a reivindicar aquests models a seguir i, per tant, contribueix a la creació d’una societat més inclusiva i igualitària.

En resum, durant la setmana del 8M, l’alumnat i l’equip de mestres de l’Escola Sant Antoni hem reforçat molts valors fonamentals per promoure la igualtat de gènere, a través de la lectura i escolta del llibre “Superheroïnes de l’esport”. Aquestes accions i altres activitats ens han permès doncs, prendre consciència de la importància de la lluita per la igualtat de gènere i el paper que cadascú pot jugar en aquesta lluita.

Superheroïnes de l’esport