Cicle superior

“L’educació no és la resposta a la pregunta; és el mitjà per trobar la resposta a totes les preguntes”. William Allin

Els alumnes de cicle superior ,(10 i 12 anys), són els grans de l’escola.  En aquest moment evolutiu, el creixement és molt desigual tant a nivell físic com a nivell maduratiu. Gaudeixen agrupant-se en equips per qualsevol motiu.

En aquesta etapa es desenvolupa la necessitat de la perfecció, que sovint dóna peu a actituds poc tolerants amb les diferències. Afirmen la seva personalitat i es tornen més objectius.

Precisen aprovació i afectivitat i per tant, cal un acompanyament proper i sincer  i la creació d’un clima d’acceptació i confiança.

Algunes de les activitats pròpies del cicle superior, són:

  • Treball de la llengua mitjançant el teatre. Els alumnes escenifiquen una obra on fan un treball profund del llenguatge oral, per millorar l’expressió dels alumnes. A sisè no només realitzen el seu propi guió de l’obra de final de curs, si no que, amb l’ajuda d’un especialista en arts escèniques, en Toni Pastor l’obra de sisè es representa al teatre “La Vicentina” i forma part de la seva cloenda de l’etapa d’educació primària.
  • Tallers de plàstica: Els nens i nenes de cinquè i sisè treballen diferents tècniques plàstiques íntegrament en llengua anglesa.
  • Un pati diferent: els alumnes de cinquè preparen diferents activitats i jocs tradicionals per tal d’oferir alternatives lúdiques als infants de l’escola.
  • Ràdio Sant Vicenç: Els alumnes de cinquè participen en una activitat proposada per l’Ajuntament, on col.laboren en la preparació d’un programa radiofònic, que s’emet posteriorment en la ràdio municipal.
  • Tutoria individualitzada:el/la tutor/a reserva un espai de comunicació amb cada alumne, on tracten temes personals com mesures de mediació social, millora en el rendiment acadèmic i altres situacions que surgeixen dins de la dinàmica de l’aula.
  • Els padrins de P3: És un projecte d’Aprenentatge Servei on l’alumnat de 6è “apadrina” al de P3 i estableix una molt bonica relació amb els nens i nenes de la classe dels cargols, ajudant-los, fent treballs plàstics, explicant contes…