Escacs a l’escola

Un any més l’escola Salvador Ninot implementa el projecte Escacs a l’escola a tota l’etapa de primària; conscients que l’aprenentatge dels escacs ajuda a millorar les habilitats generals de les persones que el practiquen.

Ensenyar escacs a l’escola permet:

• Desenvolupar diverses habilitats cognitives i socials
  • Millorar el rendiment acadèmic de l’alumnat
  • Educar en valors

A més hi ha relació entre la lectura i els escacs; la lectura comprensiva i jugar bé als escacs són activitats complexes i amb processos similars:

• Observació i descodificació
  • Integració de la informació en un context per obtenir significat
  • Presa de decisions

A partir de primer de primària introduïm la seqüència: “OBSERVO, PENSO, JUGO” per tal que s’acabi convertint en un hàbit amb el pas del temps. Seqüència que es reforça aplicant la norma: “PEÇA TOCADA, PEÇA JUGADA”.

T’animes a jugar-hi?

Som-hi!