Els Espais a Educació Infantil

Els nens i nenes de P3, P4 i P5 fem espais amb grups internivell.

Espai D’Art

Els objectius generals de l’espai de l’art són:

  • Desenvolupar la imaginació i la creativitat a partir de la manipulació dels diferents materials.
  • Descobrir el gust per la combinació de colors i formes.
  • Ser capaç d’orientar-se en l’espai.
  • Potenciar la psicomotricitat fina.
  • Tenir cura dels estris i materials utilitzats en les produccions d’art.

Espai de joc simbòlic

Els objectius generals del joc simbòlic són:

  • Desenvolupar la imaginació i la creativitat a través del joc.
  • Ajudar a entendre, i interpretar la realitat que els envolta a través del joc.
  • Expressar la realitat que l’envolta imitant situacions de la vida quotidiana.
  • Mostrar iniciativa personal a l’hora de desenvolupar els diferents jocs.
  • Tenir cura i ser respectuós amb els diferents materials proposats.
  • Relacionar-se amb els companys de manera respectuosa a l’ambient.

Espai de construccions i experimentació

Els objectius generals de les propostes d’experimentació són:

-En les safates els nens i nenes exploren de forma lliure les propietats dels objectes mitjançant la manipulació de diversos materials (inespecífics i de la natura).

-A partir d’aquesta exploració els nens i nens realitzen descobertes, identifiquen característiques dels objectes de l’entorn, realitzen associacions lògiques, fan inferències…

-I poc a poc es van introduint al mètode científic: realització d’hipòtesis, anàlisi de les propietats, comprovació pràctica i avaluació.

– En les propostes d’experimentació els nens i nenes augmenten la seva atenció, organització personal i creativitat.

Els objectius generals de les propostes de construccions són:

-Oferir diferents materials per treballar el volum i l’orientació espacial amb diferents elements i objectes com peces de fusta, encaixos, construccions amb materials reciclables, peces apilables…

-Desenvolupar i utilitzar de manera intuïtiva conceptes matemàtics d’orientació espacial, de raonament, de mesura, de quantitat, de classificació, de seriació, de lògica…

 

 

3 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>