Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència envers les Dones

L’alumnat de primària ha realitzat una dinàmica on ha pogut viure en primera persona les injustícies i les desigualtats que encara pateixen les dones mitjançant una dinàmica de grup. En aquesta proposta l’alumnat ha hagut de recollir uns objectes escampats pel pati o per l’aula per tal de rebre una recompensa.

Per una banda, les nenes han hagut de recollir el material de color rosa, mentre que els nens n’han hagut de recollir el blau. Si més no, hi havia més quantitat de material rosa que de blau, així que han observat que era una situació injusta perquè estaven en desigualtat de condicions. Per altra banda, la recompensa dels nens ha estat molt més nombrosa que la de les nenes.

A partir d’aquesta dinàmica s’ha creat un debat a l’aula, comentant la desigualtat que pateixen les dones pel que fa als salaris, a les tasques domèstiques i al lloc de treball, entre d’altres; i han destacat que els colors no tenen gènere i que tothom és lliure de vestir i actuar com vulgui.

Concienciar-nos és fer un gran pas cap endavant!