PARLEM!

Com ens agrada molt xerrar, a l’aula d’educació especial, treballem diferents situacions que impliquen el llenguatge oral. És important estimular el llenguatge i l’expressió oral en els diferents aspectes: ús, forma i contingut. També estimular la relació i desenvolupament del llenguatge entre els iguals i aconseguir que cada alumne es comuniqui i participi en situacions en grup. Amb aquests ulls tan divertits, hem inventat diferents personatges i diàlegs per així afavorir l’intercanvi comunicatiu. Durant les sessions de treball del llenguatge oral que duem a terme a l’escola intentem que els nostres alumnes prenguin iniciativa en les interaccions, incrementin la intenció comunicativa i cada cop tinguin més recursos per expressar-se. Per això és important tenir en compte els següents aspectes:

• Aprofitar les situacions d’activitat compartida per afavorir l’intercanvi comunicatiu.
  • Ser capaç d’escoltar a l’altre com a mitjà per entendre’l i interactuar lingüísticament així com saber respectar els torns de parla amb adults i iguals treballant l’espera i l’escolta (alternança de torns) per a poder dur a terme les seves intervencions.
  • Treballar l’estructura de la frase per tal de comprendre, construir i produir frases cada cop més complexes.
  • Potenciar la correcta articulació dels sons de la parla i treballar la vocalització per tal que millori la intel·ligibilitat d’aquesta.
  • Incrementar el temps d’atenció i la intenció comunicativa.

PODEU VEURE LES FOTOGRAFIES CLICANT AQUÍ