BANC DE SANG

Un any més , els alumnes de 6è contribueixen amb el Banc de Sang i teixits  per fer difusió sobre la importància de donar sang, que aquest any es realitzarà a la nostra escola, el dimarts 28 de març.

Avui mateix, una representant d’aquesta entitat, la Meritxell, ens ha explicat molts conceptes interessants:

Qualsevol persona adulta té aproximadament entre 5-6 litres de sang.

La sang té 4 funcions bàsiques: transportar l’oxigen o diòxid de carboni i els nutrients amb els glòbuls vermells per les venes, artèries i capil·lars.

La funció de coagulació mitjançant les plaquetes.

Defensar-nos de qualsevol virus que s’introdueix en el nostre cos per mitjà dels glòbuls blancs.

I la funció homeostàtica que s’encarrega de controlar la temperatura de nostre cos i el sucre mitjançant el pàncrees.

També ens han informat dels diferents grups sanguinis i de quines combinacions es poden fer en les transfusions de sang.

Ara ens toca el més important, aconseguir voluntaris que estiguin disposats a contribuir amb aquesta causa.

Segur que ho aconseguirem. Engeguem la nostra campanya!

Clica aquí per veure les fotos de la xerrada que hem rebut avui.