Trets d’identitat

Tenim un ideari d’escola fomentat en els següents trets:

  • La participació i el diàleg:
    – Ens proposem que els pares,  com a membres  de la comunitat educativa, poc a poc participin i se sentin implicats en l’educació dels seus fills.
    – Fomentem que els alumnes participin de la vida escolar a través del diàleg. Que expressin i busquin propostes per millorar l’escola, aprenguin a valorar les coses positives i a buscar alternatives per acabar amb les negatives.- Propiciem que els alumnes formin part de la vida cultural de la ciutat i se sentin integrats.
  • La inclusió:
    – Treballem perquè els alumnes assisteixin regularment a l’escola.
    – Volem que tots els nostres alumnes se sentim integrants de l’escola on són tractats com a iguals, amb afecte i respecte.
    – Afavorim que a través del coneixement de la nostra cultura els alumnes nouvinguts s’integrin a la societat que els acull.
    – Fomentem que la cultura gitana s’adoni de la importància que té la formació per integrar-se de ple dret a la societat.
    – Treballem perquè els alumnes interioritzin els valors de respecte i solidaritat, es formin com a persones i ciutadans d’una societat més justa.
  • La igualtat d’oportunitats:
    – Volem que esdevinguin persones amb criteri propi, crítiques, solidàries, integrades i compromeses amb la millora de la societat.
    – Treballem per respectar les diferents cultures des de les tutories i a través de les Jornades Culturals i per la continuïtat de la formació de les nenes gitanes, ajudats pel Promotor Gitano.
    – Afavorim que tots els nostres alumnes tinguin accés a la formació facilitant-los hi l’accés a beques i proporcionant-los-hi el material necessari pel treball escolar de forma més econòmica.
  • La convivència:
    – Millorar la convivència fomentant el diàleg, la comunicació, el respecte, la participació  i la resolució de conflictes. A través de les tutories i de les reunions dels delegats amb la direcció per posar  en comú les inquietuds dels alumnes i portar noves propostes o temes a tractar.
    – Treballem a favor de potenciar l’adquisició de valors positius.
  • La qualitat:
    – Oferirem als alumnes els recursos i estratègies necessaris per a aconseguir els millors resultats amb el seu propi esforç  i constància.
  • Aconfessional:
    – Respectem la ideologia de cada família. Hi ha moltes cultures convivint a l’escola que tenen religions, creences i costums diferents. Respectem aquesta diversitat d’alumnat i ens interessem per conèixer i entendre les diferents maneres de pensar.
  • Atenció a la diversitat:
    – Cada alumne progressa al seu ritme. Tots els nens i nenes tenen unes capacitats diferents i des de l’escola hem de potenciar aquestes capacitats i proporcionar-los eines i estratègies perquè vagin enriquint els seus aprenentatges en totes les àrees de desenvolupament.
  • El català com a llengua  vehicular:
    – Consolidar l’ús de la llengua catalana com a llengua vehicular i d’aprenentatge del centre
    – Potenciar l’ús de la llengua catalana com a element bàsic per a la cohesió social
    – Ser conscients de la importància que té el coneixement i l’ús de la llengua catalana en la integració social i cultural dels alumnes en el nostre país.
    – Donar a conèixer la  cultura catalana, fomentant-ne el respecte i la integració amb la finalitat de possibilitar una col.laboració eficaç sense que ningú hagi d’abandonar l’originalitat que li és pròpia.
  • Escola activa:
    – La nostra base de treball és partir dels coneixements previs dels alumnes perquè vagin fent connexions amb els nous aprenentatges.
    – Apostem per l’aprenentatge significatiu, és a dir, que els alumnes donin significat i entenguin allò que estan fent. I per l’aprenentatge funcional, és a dir, que un cop adquirit els coneixements siguin capaços de portar-lo i utilitzar-lo en altres situacions de la vida quotidiana.
    – Fomentem l’observació directa, la manipulació i l’experimentació com a base de l’aprenentatge a través de l’hort ecològic que tenim a l’escola.
    – Realitzem sortides i visites pel municipi o fora d’ell per potenciar el treball de camp.
    – Participem la  cantada de Nadales de TV Reus, la Mostra de Teatre, Certamen de lectura en veu alta i en el Fem Coral de totes les escoles de Reus.
    – Treballem per centre d’interès, projectes,  racons i tallers.