Història

L’escola Rosa Sensat està situada al barri Sant Josep Obrer de la ciutat de Reus. El curs 1981-82 va començar a funcionar, per tant té una antiguitat de més de 30 anys.
Pública i d’una sola línia, l’Escola Rosa Sensat, és un centre d’Educació Infantil i Primària que depèn de la Generalitat de Catalunya i regit per les lleis, disposicions i reglaments que aquesta determina.
L’escola està integrada en el Pla Comunitari del Barri i hi col·labora en tot allò que se li proposa.
L’any 2004  l’escola va presentar un projecte per intentar reduir l’absentisme escolar. A partir d’aquell any es treballa en jornada compactada de 9 a 2 i la sisena hora es fa de 15.30 a 16.30.
Actualment, té 227 alumnes repartits en quatre cursos d’EI i en sis d’EP.
El claustre està format per 20 mestres, una Tècnica en Educació Infantil, una Auxiliar d’EE i una TIS. També, comptem amb el treball d’un conserge i un secretari administratiu a mitja jornada
Setmanalment, la Psicopedagoga de l’EAP ve a l’escola per valorar i derivar casos de NEE derivades de discapacitat intel·lectual. Un cop al mes la Treballadora Social de l’EAP valora els casos de NEE vinculats a situacions socioeconòmiques i sociocuturals desfavorides.
També, setmanalment, tenim reunions amb l’Educadora Social del barri que forma part d’un equip que treballa des de l’Ajuntament per fer el seguiment de casos que presenten problemàtica de caire social, familiar i econòmica.
Quan ens es necessari l’Oficina d’Escolarització Municipal ens facilita la tasca d’una Mediadora Magribina per afavorir l’entesa i superar els problemes idiomàtics i culturals.
La nostra escola és molt diversa des de l’origen ètnic, la llengua materna i els ritmes d’aprenentatge.