ACTIVITATS DINTRE I FORA DEL CENTRE
TOTA L’ESCOLA:
-Pla de Fruites, hortalisses i llet.
Amb la intenció fomentar entre l’alumnat una dieta saludable ens vam adherir a aquest programa.
EDUCACIÓ INFANTIL:
-Compra i exposició dels fruits de la Tardor
Els alumnes d’Educació Infantil compren els fruits de la tardor a les botigues del barri, posteriorment fan l’exposició dels fruits.
–Visita a les botigues del barri
Els alumnes d’Educació Infantil visiten les botigues del barri per veure quin aliments es vénen.
-Visita a la Guàrdia Urbana
Els alumnes de P4 visiten les dependències de la Guàrdia Urbana per conèixer les seves funcions.
-Vella Quaresma i Corpus
Els alumnes d’Educació Infantil, per tal de participar de forma activa a les festes tradicionals de la ciutat, assisteixen a aquestes activitats a les places de la ciutat.
CICLE INICIAL:
–Visita al Museu per veure “Ara toca festa” i el Parc de Sant Jordi
Els alumnes de Cicle Inicial visiten l’exposició per conèixer tots els elements de la Festa Major i aprofiten per visitar un dels parcs de la ciutat.
-Visita al Mercat Carrilet
Els alumnes de Cicle Inicial realitzen la visita guiada al mercat per conèixer les diferents parades de menjars.
-Visita a la Guàrdia Urbana
És bianual i té la finalitat d’iniciar-se en la seguretat vial.
-Visita al parc de bombers
És bianual i té la finalitat de conèixer la tasca dels bombers.
-“Cap nen sense saber nedar”
Els alumnes de 2n de primària van a la piscina del Club de Natació dels Ploms a aprendre a nedar. Aquesta activitat serà avaluada dintre de l’àrea d’Educació Física i està subvencionada per l’Ajuntament.
–Taller de salut dental
Tot el cicle participa en aprendre a tenir una bona salut bucodental a través del raspallat i consells pràctics.
CICLE MITJÀ:
–Visita guiada i activitats a la Biblioteca Pere Anguera.
Els alumnes de 4t fan una visita guiada i una activitat per conèixer la Biblioteca i el seu funcionament.
-Contes gitanos
És bianual. Té la finalitat de conèixer a través del conte la cultura gitana.
-Visita al Teatre Fortuny, centre de lectura, Prioral i campanar
És bianual i tocarà el curs 2019-20. Té la finalitat de conèixer el patrimoni cultural de Reus.
-Educació Viària:
Els alumnes de 3r realitzen un taller per la conscienciació de civisme al carrer. Realitzat per un agent de mobilitat.
–Deixalleria Mòbil:
Durant el tercer trimestre la deixalleria fa una visita a l’escola per conèixer el tema del reciclatge.
–Taller Salud Dental
Tot el cicle participa en aprendre a tenir una bona salut bucodental a través del raspallat i consells pràctics.
–Taller “Ens asseiem bé?”
Tot el cicle participa en aprendre a tenir una bona cura de la postura del cos.
–Taller “Sabem el que mengem”
Tot el cicle participa en aprendre a reconèixer els tipus d’aliments i els nutrients i vitamines que ens aporten.
–Taller “L’hora de l’alimentació”
Tot el cicle participa en aprendre a tenir bons hàbits alimentaris.
CICLE SUPERIOR:
–Gran Nadala a la Plaça Mercadal
Els alumnes de cicle superior participen en la Gran Nadala preparats pel mestre de música.
-Visita al Museu de Ciències de l’ Institut Gaudí
Els alumnes de 5è realitzen la visita per ampliar coneixements de l’àrea de Medi Natural.
-Gaudí Centre
És bianual. Té la finalitat de conèixer la figura de Gaudí, màxim representant del Modernisme i nascut a Reus.
-Visita a Reus Històric
És bianual. Té la finalitat de conèixer el patrimoni de Reus.
-Palau Bofarull i Ajuntament
És bianual. Té la finalitat de conèixer aquests dos edificis, la seva història i funcionament.
-Teatre Fortuny i Centre de Lectura
És bianual. Té la finalitat de conèixer aquestes entitats dins el patrimoni Cultural de Reus.
-Espai Agua
És bianual. La visita té la finalitat de reconèixer el valor de l’aigua i la importància del seu aprofitament i estalvi.
-Camp d’aprenentatge de la Tarragona Romana
Activitat bianual de l’àrea de medi social aprofundint de forma teòrico-pràctica de la civilització romana.
–Educació Viària
Els alumnes de 5è realitzen l’activitat teòrico-pràctica al parc Infantil de Trànsit.
-Visita a la Guàrdia Urbana
Els alumnes de 6è visiten les dependències de la Guàrdia Urbana per conèixer les seves funcions.
-Gimcana d’alimentació saludable al Mercat del Carrilet
Els alumnes de 6è desenvolupen una gimcana relacionada amb l’alimentació.
-Fem Coral
L’especialista de música prepara els alumnes de 5è per participar en l’activitat que aplega diferents escoles cantant una mateixa cançó.
UN CURS DE L’ESCOLA:
-Participació en la Mostra de Teatre:
Els alumnes de EI, CI o 3r de primària participen en aquest activitat.
– Nadales a TV Reus
El curs que l’especialista de música considera més adient cantarà una nadala a les instal·lacions de TV Reus.
–Banc de Sang i Teixits (Activitat Aprenentatge-servei)
Els alumnes de 4t participen en la campanya per promoure la donació de sang. Des del coneixement teòric envers la importància de la sang en el nostre cos a la generositat de la donació tot creant l’eslogan de la campanya.
-Infants Ciutadans
La tutora de 5è junt amb els tècnics d’Ensenyament de l’Ajuntament treballen amb els alumnes un tema, compartit amb altres escoles fent l’anàlisi i propostes de millora.
-Banc d’Aliments (Activitat Aprenentatge-servei)
Els alumnes de 6è participen com a voluntaris en el treball que desenvolupa el Banc d’Aliments amb el Gran Recapte d’Aliments. Prèviament reben una xerrada explicativa per part d’algun fundador del Banc o cerquen d’informació per saber quina és la tasca que desenvolupa el Banc d’Aliments, recollida d’aliments i organització de la recollida al magatzem.
TOTA LA PRIMÀRIA:
-Recitació de poemes a la biblioteca Pere Anguera i al Socio Sanitari Ciutat de Reus.
Amb la voluntat de col·laborar amb la comunitat, els alumnes de primària surten de l’escola i van a recitar els poemes de Nadal a la biblioteca i al socio sanitari.
-Visita guiada a l’exposició de l’Obra Social de la Caixa (Pl. Llibertat)
Segons el tema i el nivell tota la primària fa la visita.
-Participació en el Certamen i Mostra de Lectura en Veu Alta
A partir de 1r de Primària i fins a 6è, els mestres motiven als alumnes a treballar la lectura i a millorar el seu nivell per poder participar en el Certamen. Es presenta un grup reduït d’alumnes.
Els alumnes d’EE i els de CI participen de forma no competitiva. Els alumnes de CM i CS ho fan de forma competitiva a nivell de tota Catalunya.
-Activitats per a escoles de màxima complexitat
En funció de l’oferta.