Bon dia nens i nenes de 3r i 4t,
Aquesta setmana és una mica més especial perquè és Sant Jordi, el dia 23 d’abril els carrers s’omplen de llibres plens d’aventures i roses precioses. Aquest any no podem sortir al carrer, per això els mestres us hem preparat aquest vídeo explicant la llegenda:
Us heu adonat que són rodolins?
Una història us volem explicar
per tal de fer-vos disfrutar.
En un poble no molt llunyà
la tranquil·litat es va acabar.
Un drac ferotge i malvat
al poble sencer ha espantat.
De menjar no s’ha afartat
i els animals s’han acabat.
Els veïns del poble s’han reunit
per escoltar al rei, què ha decidit.
Amb un sorteig es triarà
a qui el drac es menjarà.
La gent del poble ho va acceptar,
però de por va tremolar.
El destí els ha castigat
i a la princesa li ha tocat.
La princesa ha suplicat
però el poble no l’ha escoltat.
Quan la princesa al drac s’ha entregat,
un gran enrenou s’ha muntat.
Un cavaller elegant se’ls ha acostat
i…què passa? Els ha preguntat.
El cavaller molt enfadat
d’un cop de llança al drac ha matat.
La sang del drac en roser s’ha convertit
i Sant Jordi una rosa n’ha collit.
La rosa a la princesa ha donat
i el poble molt content ho ha celebrat.
I aquesta és la història que us hem explicat,
esperem que us hagi agradat.
Com us podeu imaginar,
cavaller i princesa es van casar,
i a dia d’avui segueixen enamorats!
Us proposem algunes tasques que podeu fer durant aquesta setmana:
♥ Inventeu-vos vosaltres també rodolins sobre la llegenda de Sant Jordi. Recordeu que les paraules del final han de rimar, és a dir, han d’acabar igual.
♥ Podeu buscar als vostres armaris (el de la germana o el germà, els dels pares amb el seu permís) i disfressar-vos d’algun dels personatges: drac, princesa, cavaller…
♥ Fer roses ben boniques! Amb el material que tingueu i trobeu per casa (cartolina, palets de fusta, material reciclat, plastilina) podeu elaborar roses per decorar la finestra, la vostra habitació, el menjador o la part de casa que més us agradi. Si cliqueu aquí la Núria us explica algunes manualitats que podeu fer:
♥ Fer un vídeo recomanant un conte que hagueu llegit i us hagi agradat molt. Us podeu gravar explicant el conte i perquè us ha agradat.
♥ Escriure la llegenda de Sant Jordi amb un final diferent. Tenim ganes de llegir les vostres històries!
♥ Convertir la llegenda en un còmic. Recordeu que ha de tenir vinyetes i bafarades o globus (que poden ser de diferents tipus si criden, pensen o parlen).
Com sempre, ens podeu enviar les fotos i vídeos de tot el que feu fins el dia 30 d’abril. També ens podeu explicar si us ho heu passat bé i el que més us ha agradat fer. A nosaltres ens encantarà!
Us recordem que per escriure un correu electrònic és important:
– Escriure a la part de “l’asunto” de què parla el vostre correu en poques paraules.
– Saludar al principi (bon dia o bona tarda).
– Escriure tot allò que ens vulgueu dir, revisant si s’entén bé el que heu escrit.
– Acomiadar-se al final i escriure el vostre nom.
Feliç Sant Jordi a tots!
Equip de mestres de cicle mitjà



