PREMIS APRENENTATGE I SERVEI

L’escola ha quedat finalista, amb el projecte del grup de Petits 1 “Com és que entren tants mosquits a l’escola i ens piquen?” als premis Aprenentatge-Servei, que organitza anualment la  Red Española de Aprendizaje-Servicio (https://aprendizajeservicio.com/), en col.laboració amb el  Ministerio de Educación y Formación  Profesional.

Els premis són a nivell estatal i volen reconèixer la tasca dels centres educatius (de totes les etapes) i entitats socials que integren l’aprenentatge dels infants i joves, a través d’accions solidàries i que fomentin l’acció ciutadana, enfortint i difonent la cultura participativa i amb un fort compromís cívic.

El projecte que hem presentat es va realitzar amb el grup de Petits 1 durant el curs 2020-21. Va sorgir arran de demanar-nos com és que rebíem tantes picades de mosquit quan fèiem rotllana. A partir d’aquest fet, els nens i nenes van començar a indagar sobre les espècies invasores que tenim al nostre territori (entre elles el mosquit tigre), es va elaborar i difondre una infografia informativa per tal de reduir la propagació d’aquest insecte i també es va realitzar un altre projecte relacionat amb els ratpenats, així com accions dirigides a la protecció d’aquest animal protegit i que ens ajuda a controlar les plagues de mosquits i altres insectes.