Serem fars

Durant aquest trimestre hem llegit el llibre de “L’illa dels 5 fars” de Ferran Ramón-Cortés, publicat l’any 2004. Aquest llibre tracta de donar-nos una mirada i fixar-nos en com ens comuniquem i enviem els nostres missatges. A partir de l’observació diferents fars de l’illa de Menorca, el protagonista va desvetllant diferents claus a tenir en compte quan realitzem aquest acte, de vegades inconscient com és la comunicació.
Aquest llibre ens ha permès treballar i conèixer diferents aspectes: com són i per a què serveixen els fars, diferents fars arreu del món i situar-los, aprendre més sobre coordenades a partir de la visita d’una experta…

Finalment, avui hem rebut la visita de l’autor amb molta il·lusió i amb ganes de conèixer tot el que ens podia contar, sobre ell, sobre la seva experiència com a escriptor, sobre com ha arribat a escriure aquest llibre… L’hem acollit amb els braços oberts i a alguns (gairebé tothom) ens ha signat algun autògraf i dedicatòria. Ja a l’aula, li hem fet les preguntes que ens havíem preparat i que de bon gust ens ha explicat tot el que li hem demanat, era força interessant escoltar-lo i ens ha encantat compartir aquest moment amb ell. Ens ha explicat quin ha estat el seu primer llibre, com s’organitza per escriure un llibre, quins han estat tots els seus llibres, com es va inspirar per escriure aquest llibre, per què va escollir els fars com a símbols i un grapat més d’aspectes interessants. Sense adonar-nos, el temps ha passat molt ràpid i finalment, hem pogut acabar de llegir el llibre amb el Ferran, on ha estat ell qui ens ha llegit l’epíleg del llibre.

Ens ha contat que, el llibre que portava de “l’Illa dels 5 fars” era la darrera edició, i en aquesta, hi havia un capítol extra que no hi havia a les altres. Aquest llibre ens l’ha regalat i ens ha fet una dedicatòria a l’escola. Ferran, et tindrem sempre present a Rellinars.

Per la nostra part, i sabent que el seu far preferit era el Far de Cavalleria, hem fet un regal amb una paraula de cadascú de nosaltres sobre el que ens ha evocat el llibre.

Hem agraït molt la seva visita i esperem tenir sempre els nostres fars engegats!
Moltes gràcies Ferran!

1. Anna

Hola Grans!!

Em sembla molt interessant poder conèxer l’autor del llibre treballat a l’aula. Segur que heu pogut empapar-vos de la seva experiència i qui sap si algú o alguna de vosaltres algun dia anirà a una escola a explicar també la seva experiència.

1. Vicent Autor de l'article

Hola Anna, estem molt contents d’haver tingut l’oportunitat de conèixer al Ferran, primer a través d’un dels seus llibres i després en persona.