PARTICIPEM EN LA MARATÓ DE TV3

Aquest any, les classes de Grans 1 i 2 hem participat en la Marató de Tv3, col.laborant per poder recaptar diners per a la investigació de les malalties cardiovasculars.

Ambdues classes hem estat treballant què són les malalties cardiovasculars, que bàsicament afecten als vasos sanguinis del sistema circulatori o al cor. Aquestes venes, artèries i capil.lars poden obstruir-se per molts motius, i cal tenir molt clares les mesures de prevenció: mantenir una dieta equilibrada, practicar esport, reduir la sal dels aliments que consumim, no fumar ni beure alcohol, etc… Algunes de les malalties cardiovasculars més freqüents són: l’infart de miocardi, hipertensió arterial, valvulopaties i l’ictus. Són malalties que no avisen i que podem patir qualsevol persona a qualsevol edat. Es per aquest motiu que ens van ensenyar a fer una reaninmació cardio pulmonar (RCP) i sobretot, la importància d’avisar al 112 en cas d’emergència.

A Rellinars tenim tres DEA que són desfibril.ladors que ens permetrien fer una descàrrega elèctrica en cas que una persona hagi tingut una aturada cardíaca.

Des de l’escola vam pensar que seria interessant fer alguna activitat per participar activament en la Marató i recaptar diners que permetin continuar amb la investigació científica per trobar solucions per aquestes malalties que afecten a moltíssima gent dels països desenvolupats.

Així doncs, vam pensar que podríem fer un berenar i un repte esportiu per incentivar l’esport! També vam dir que estaria bé poder vendre algunes manualitats fetes per nosaltres mateixos. Ens vam posar a treballar moltíssim. Un grup es va encarregar de la difusió, comunicació, etc.. i un altre de fer els càlculs per les coques i demanar els diners per comprar els ingredients. Els dos grups hem fet algunes reunions per organitzar-nos bé i també per cuinar les coques i fer les manualitats!

El dimecres 14 a les 16:20 vam obrir les portes de l’escola i al pati vam fer diferents parades per vendre els tiquets del berenar, de les manualitats i del repte esportiu. Ens haviem organitzat per grups i així tothom tenia alguna cosa a aportar. Va venir moltes famílies de l’escola i realment era molt emocionant veure tanta gent participant i col.laborant.

L’endemà al matí vam fer el recompte dels diners aconseguits i vam sentir-nos molt orgullosos del que havíem aconseguit: 375,96 euros per la marató!!!

Moltissimes gràcies a tots per participar-hi d’una manera o altre. Volem agrair especilament la mare de l’Aitor, la Sandra, que ens va venir a ajudar a fer coques!!!