Dedicació, esforç i treball en equip

Durant aquest curs hem aprés que no sempre es guanya, el conte de la Laura i en Joan, cadascun dels sorteigs de la Missió Alba. No obstant, hem anat aprenent que perdent també es guanya: de totes les nostres errades, de tot el que no hem fet bé, de cada passa que no hem donat.

Però sabem que quan es fa una feina ben feta la gent t’ho reconeix, ja ens ho va dir el Marc amb els nostres tríptics sobre Rellinars.

Ha estat un camí intens, on hem dedicat moltes estones per tal que tot quedés com volíem. Hem tingut cura en tot moment, de cada detall, de cada paraula, buscant ser fidels a la història que estàvem contant i ser el més rigorosos en tots els processos que hem fet.

S’enrecordeu del nostre videojoc: La investigació ultrarara, la Marta amb els virus ?

El passat 4 de juny, va tenir lloc la Gala d’entrega de premis del IV Concurs escolar de disseny de videojocs científics de Catalunya – IV Edició de CientífiKs en Joc. Aquest any, degut a la situació de la COVID, la gala ha estat telemàtica i cada grup s’havia de connectar des de la seva escola. Nosaltres vam confirmar l’assistència i també la Marta, la nostra investigadora. La gala va estar amenitzada per la Valentina Quàntica i Pollet, que ho van fer molt bé, fent-nos riure i traient-nos els nervis que teniem a sobre.

Es va presentar tot el projecte i també cada escola va tenir el seu moment per respondre a una pregunta que ens feia la Valentina, a nosaltres ens van preguntar pel treball amb la Marta, i la Vinyet, la nostra portaveu, ho va fer genial. La Marta també va tenir el  seu torn de paraula, la qual ens va dedicar unes paraules molt boniques i emotives, valorant molt el nostre esforç, la nostra dedicació independentment del resultat.

La gala es va anar desenvolupant fins arribar al moment d’anunciar les escoles guanyadores, però abans d’això la Valentina i Pollet van voler destacar de cada escola un aspecte. Del nostre videojoc van d’estacar l’estètica del dibuix: dels escenaris, dels personatges, de les interfícies… n’estem molt agraïts a l’Oriol per aquella tarda on va poder donar-nos els seus consells.

Per participar, ens van donar a cada escola unes xapes de CientífiKs i unes entrades pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Hi havien tres mencions i un primer premi. Les mencions eren al millor trencaclosques, a la millor història i a la millor estètica. La gala avançava i cada cop estàvem amb més nervis, malauradament no vam aconseguir la menció a la millor estètica la qual pensàvem que ens donarien.
Va arribar l’hora d’anunciar el primer premi i van anar donant pistes sobre el videojoc: un videojoc que tracta sobre la vida d’una científica… que dona valor al treball en equip en tot moment…que parla sobre la falta de finançament que hi ha en aquest camp… que reivindica el paper de la dona científica.
A cada frase ho teniem més clar, ens ho anaven confirmant, sí, estava clar que estaven descrivint el nostre videojoc!
Ho van anunciar: El videojoc guanyador és La investigació ultrarara: La Marta amb els virus, de l’Escola Rellinars!

Tots vam esclatar a riure i plorar de l’emoció, del reconeixement i d’estar tan contents i feliços. Tant que se’ns va passar enxegar el micrófon de la videotrucada per a escoltar des de l’altra part de la pantalla.

El premi a la millor proposta de videojoc consisteix en la programació del videojoc per part dels estudiants del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia de la Universitat Politècnica de Catalunya de Terrassa. Un cop desenvolupat, el joc es publicarà al web www.personatgesenjoc.cat, serà accessible per a tot el món, així que us convidarem a jugar al nostre videojoc!

Després, vam voler fer una videotrucada amb la Marta, necessitàvem parlar amb ella.

Aquest projecte ens ha fet avançar en molts aspectes: hem buscat el consens en tot moment per poder avançar amb la història, hem acceptat les diferents opinions i idees tractant de donar cabuda a totes elles a dintre del projecte, ens ha permès endinsar-nos en un laboratori i viure la vida d’una científica, aprendre més sobre les malalties ultrarares i com ens poden beneficiar els virus.

Tanquem amb molt bon de gust de boca aquest projecte, però cal destacar que per algunes de nosaltres veure el treball de la Marta ens ha motivat a voler endinsar-nos en aquest món científic i qui sap si en alguns anys, també fan un videojoc sobre nosaltres.