El passat 22 d’octubre i relacionat amb el projecte que estan realitzant a música, els alumnes de CS van assistir al taller de percussió africana Carbassonem!
La carbassa a part de ser una hortalissa molt sana, ha estat utilitzada des de temps remots per fabricar instruments musicals de tot tipus: balàfon, kamale ngoni, cora, güiro, sitar, xeremies i tambors d’aigua, per posar-ne alguns exemples.
L’activitat va ser realitzada amb molta paciència i professionalitat pel Jaume Catà de Khan cartrö. En aquest taller vam aprendre ritmes i patrons bàsics del nord-oest d’Àfrica amb el djembé i la derbuka: com ha de sonar, com es toca, quins són alguns ritmes i patrons, com tocar en grup… són alguns dels aspectes que es van dur a terme.
Amb aquest taller, s’han cobert diversos objectius:
– Tots els objectius implícits en la pràctica instrumental: agafar gust per la música, aprendre a escoltar i a distingir diferents timbres i músiques, aprendre com fer sonar l’instrument i els seus sons bàsics, tenir l’actitud adequada d’escolta i respecte per la música, aprendre a tocar en grup i respectar els músics i els/les companys/es, etc.
– Conèixer els djembé, el seu origen i les seves característiques.
– Conèixer algunes pinzellades dels diferents països i cultures que utilitzen el djembé i els dun duns.
– Aprendre a diferenciar els diferents instruments segons el seu so i les seves característiques.
– Conèixer i respectar altres músiques i instruments diferents als que els alumnes solen conèixer: els instruments “clàssics” (els de l’orquestra), els de músiques modernes, els de la cobla, etc.
I no menys important, el fet de crear ritmes i improvisar en un entorn lúdic i desinhibit, on tothom ha pogut participar i gaudir una bona estona.
Gràcies Khan-cartrö!
Cliqueu la imatge per a veure’n la resta.


