Refugis climàtics

La nostra escola és una de les 11 seleccionades per participar en el projecte Refugis Climàtics. És un projecte per fer front a altes temperatures que, segons les projeccions climàtiques afectaran a la ciutat de Barcelona, especialment als col·lectius més vulnerables: els infants i la gent gran .

En aquest projecte hi participen l’Ajuntament de Barcelona, el Consorci d’Educació, Barcelona Cicle de l’Aigua, Agència Salut Pública, IS Global i l’escola Vila Olímpica.

El projecte presentat planteja intervenir a les escoles amb un paquet de mesures blaves (incorporació de punts d’aigua en els patis), verdes ( espais d’ombra també als patis) i grises (intervencions sobre els edificis per millorar-ne l’aïllament o generar energia). D’aquestes millores en podran gaudir la ciutadania, ja que els patis romandran oberts a l’estiu.

El projecte també té una vessant pedagògica, perquè els nens i les nenes de l’escola participaran en el disseny de solucions climàtiques i en l’avaluació de les accions. El grup d’estudi seran els alumnes de 5è.

Entre totes i tots trobarem la intervenció més adient per l’escola!

Segons el darrer informe sobre el canvi climàtic s’estima que “la humanitat té 12 anys per evitar un desastre ambiental catastròfic”.

Posem el nostre granet de sorra i treballem tots i totes plegades perquè això no passi!

Junts ho podem aconseguir!!!

Us adjuntem aquest vídeo explicatiu del projecte: