Història

L’escola Ramon Casas és una escola pública d’educació infantil i primària, arrelada a la ciutat de Barcelona, en el districte de Sants-Montjuïc, al barri de la Marina. Es troba entre els barris de la Bordeta, la Font de la Guatlla, la Marina del Prat Vermell, Montjuïc i limita amb l’Hospitalet de Llobregat.

El territori, organitzat entorn de l’actual Passeig de la Zona Franca, al començament del segle XIX havia estat un espai agrícola que es deia La Marina de Sants. A principi del segle XX va anar deixant pas al port, a la indústria i als diversos nuclis urbans.

A partir dels anys cinquanta, es van dur a terme actuacions urbanistiques com els barris de Can Clos i el Polvorí, el grup d’habitatges de la Vinya i el grup d’habitatges per a treballadors de SEAT i més endavant, una tasca de construcció de parcs i jardins.

Als anys seixanta va arribar la fàbrica Philips, tot un referent al barri, que el 2004 va tancar convertint-se en una zona d’equipaments.

L’escola es va inaugurar el curs 1976-77, i es va fer una transformació durant el curs 2006-07, incorporant l’escola Bressol El Cotxet al costat.