FESTA MAJOR DE SANT SEBASTIÀ 2023, CICLE INICIAL

Aquesta Festa Major a l’escola hem fet mil i una activitats per conèixer els elements festius del nostre poble.
Però anem pas a pas:
El dimecres 18 de gener van convidar-nos a La Casa de la Festa. Allí vam poder conèixer els altres gegants de Constantí, el Peret i la Tecleta. Ens van explicar curiositats dels seus vestits i de les tradicions geganteres d’arreu de Catalunya. També vam poder saludar la Dragonina, carregada amb els xumets de tots els nens i nenes de Constantí. L’Abel ens ho va explicar tot!!

L’endemà vam anar a visitar l’ajuntament, bé, l’exposició dels mossos que feien l’aniversari! Ni més ni menys que 300 anys! Això no es celebra cada dia! Ens va rebre un mosso que es deia Quim i també el senyor alcalde! Ens vam poder fer unes fotos amb ells i ens va agradar molt!

A les 12, unes noies molt conegudes per tots els nens i nenes de l’escola, l’Anna i la Miryam, ens van explicar que pertanyien a la Colla de Diables de Constantí i la Colla COCA i que llençaven petards a tot i a dret. Ens van ensenyar videos de les seves sortides i ens van ensenyar els ritmes que toquen i que fan ballar a grans i petits.

Esperem que aquest cap de setmana puguem gaudir al màxim de la nostra Festa Major d’hivern, la festa del nostre patró, Sant Sebastià.

My project