1r – L’ÀMBIT MATEMÀTIC A PRIMER

Tal com us hem explicat a la reunió de pares i mares l’aprenentatge de les Matemàtiques parteix de dos eixos fonamentals: la manipulació i l’experimentació com a procediments previs

Els infants s’apropen a les matemàtiques d’una manera lúdica a través de diferents propostes amb material manipulatiu: reglets, arrows i d’altres a través dels quals guanyen agilitat en el càlcul mental, així com l’habilitat necessària per a fer el pas cap als algoritmes.A través dels materials els infants van trobant les seves pròpies estratègies de càlcul; cadascun i a la seva manera troba les que li resulten més fàcils.

Jugant i fent servir els materials en grup s’ajuden i comparteixen aquestes estratègies.

Durant aquesta estona també introduïm les matemàtiques a través de diferents jocs de taula i de reptes.

Tant en el joc com en les activitats manipulatives de matemàtiques intervenen diferents factors; escoltar i comprendre les regles , fer comptatge del material i tenir-ne cura, interactuar amb els companys i companyes de joc i aprendre a acceptar que en el joc a vegades es perd i, a vegades, es guanya.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>