Tal com us hem explicat a la reunió de pares i mares l’aprenentatge de les Matemàtiques parteix de dos eixos fonamentals: la manipulació i l’experimentació com a procediments previs
Els infants s’apropen a les matemàtiques d’una manera lúdica a través de diferents propostes amb material manipulatiu: reglets, arrows i d’altres a través dels quals guanyen agilitat en el càlcul mental, així com l’habilitat necessària per a fer el pas cap als algoritmes.A través dels materials els infants van trobant les seves pròpies estratègies de càlcul; cadascun i a la seva manera troba les que li resulten més fàcils.
Jugant i fent servir els materials en grup s’ajuden i comparteixen aquestes estratègies.
Durant aquesta estona també introduïm les matemàtiques a través de diferents jocs de taula i de reptes.
Tant en el joc com en les activitats manipulatives de matemàtiques intervenen diferents factors; escoltar i comprendre les regles , fer comptatge del material i tenir-ne cura, interactuar amb els companys i companyes de joc i aprendre a acceptar que en el joc a vegades es perd i, a vegades, es guanya.