CELEBREM EL NADAL A L’ESCOLA SEGUINT LES TRADICIONS

Com ja acostuma a ser habitual a l’Escola, ens hem adaptat a les mesures de seguretat i hem fet la tradicional cagada de tions per grups estables mentre els més grans de l’escola (alumnes de Cicle Superior) han celebrat l’amic invisible amb detalls realitzats de manera artesanal, amb les seves pròpies mans.
L’exposició de motius nadalencs (arbres, estrelles i tions) realitzats pels alumnes i les seves famílies que sempre vesteix l’entrada de l’escola, aquest Nadal, de manera excepcional, es podrà visitar a les instal·lacions de Cal Bach (Ajuntament de Prats de Lluçanès).
Des de l’escola volem agrair a totes les famílies que hi heu participat i felicitar els alumnes per les seves cantades, els seus cops de bastó i els detalls tan bonics, originals i personalitats que han creat pels seus companys/es.
Un any més…us desitgem MOLT BONES FESTES i us deixem amb un petit vídeo que resumeix el que va passar el dia 21 de desembre de 2020 a l’Escola.
BON NADAL I FELIÇ ENTRADA AL NOU ANY 2020. QUE EL 2021 ENS PERMETI RETROBAR-NOS TOTS I TOTES DE NOU A L’ESCOLA SEGUINT APRENENT I GAUDINT DE MOMENTS TAN BONICS COM ELS QUE VEUREU EN AQUEST VÍDEO:

APRENEM AMB UNA CANÇÓ DE “XIULA”

Hola, som els alumnes de cinquè i us volem explicar que, a la classe, vam descobrir i escoltar una bonica cançó de xiula que es titula “Mirada Estràbica“. La cançó tracta sobre la diversitat i ens ensenya que ningú és igual i que ens hem d’acceptar tal i com som perquè tots tenim coses diferents i boniques. No hem de tenir vergonya de ser com som!

Ens va agradar tant que vam decidir dibuixar els personatges de la cançó. Cadascú de nosaltres va dibuixar un o dos personatges i va quedar molt bonic! Vam fer un vídeo amb la música de la cançó de Xiula i els nostres dibuixos i ho vam enviar als cantants. Els va agradar molt i ens van enviar missatges!

Després vam crear una cançó canviant la lletra de “Mirada Estràbica” on cadascú de nosaltres mostrés allò que li agradava més o aquelles habilitats que tenia. Vam escriure tota la lletra en forma de rodolí i vam buscar una fotografia o vam fer un dibuix de nosaltres fent allò que tant ens agrada. La cançó vam decidir que portés per títol “SOM DIVERSOS I ENS AGRADA”.

Vam gravar-nos cantant la nostra pròpia cançó i vam demanar als Xiula si ens podien enviar la seva cançó sense lletra. Ho van fer i la vam utilitzar per fer la base de la nostra cançó.

Després els Xiula ens la van cantar un trosset per Instagram i h van publicar a la seva història. Ens ho vam mirar per la pantalla a la classe i vam “flipar”.

Ens va agradar molt fer aquest projecte i vam aprendre moltes coses! A través de les cançons també podem aprendre coses d’educació artística, informàtica i català.

NADALES AL PATI DE L’ESCOLA

Durant aquesta setmana els nens i nenes de l’escola mostraran a les famílies alguna de les cançons que hem estat aprenent a l’escola per desitjar-vos a tots i totes un BON NADAL!
Esperem que l’any vinent puguem fer les representacions de Nadal tots junts. De moment…podeu veure els vostres fills/es clicant sobre la fotografia:

Cada dia anirem actualitzant aquest àlbum amb els vídeos dels diferents grups.
BONES FESTES!
Equip de Mestres

MEDI

Divendres 9 d’octubre 2020
Aquest Any No Fem Medi tal i com estàvem acostumats Perquè Fem Un Treball molt semblant que  el del confinament. però ho fem amb grups cooperatius de 4 persones. .els treballs els anotem en una llibreta de ciències on hi ha recollides… Llegeix més»

SORTIDA DE CASTANYADA

El passat dijous, els nens i nenes d’infantil vem fer una matinal a Lourdes. Enguany no hem pogut celebrar la castanyada com era habitual, però ho vem compensar amb un matí ple de jocs, diversió i gaudint d’aquest entorn tan privilegiat que tenim. Cadascun dels grups va poder disposar del seu espai, visitant la font de la Bernadeta, gaudint de les meravelloses vistes o simplement explorant la natura.

UNA CASTANYADA EN TEMPS DE COVID

El dijous 29 d’octubre vam celebrar la festa de la Castanyada.

Aquest any vam viure una castanyada diferent perquè, per culpa de la pandèmia, no vam poder fer tot el que fèiem els altres anys.

Els alumnes de 5è hem fet de periodistes i hem demanat als nostres companys/es de les altres classes com ho han celebrat. Ara us ho explicarem.

Els nens i nenes d’Educació Infantil van anar a fer una excursió a l’ermita de Lurdes i a la Font de la Bernadeta. Com que feia molta calor es van treure la jaqueta. A la tarda alguns van fer psicomotricitat i altres van sortir al pati a jugar amb aigua i sorra. Uns dies abans van cantar cançons i van fer manualitats de la tardor.

A Cicle Inicial van fer manualitats: castanyes pintades amb plastilina, imans i una castanyera gran per decorar el passadís.

A Cicle Mitjà van anar a fer una caminada a la Font de les Coves i a Font Guillera perquè feia sol i bon temps.

Els alumnes de cinquè, que som nosaltres, vam crear passatemps de tardor pels nostres companys/es de sisè.

Cada curs els alumnes de sisè repartien castanyes i explicaven contes en directe a les diferents aules però aquesta vegada s’han hagut d’adaptar i fer-ho per internet.

Van decidir disfressar-se de castanyeres i van gravar un vídeo explicant contes i el van penjar al youtube. D’aquesta manera, tots els nens i nenes de l’escola els vam poder veure des de la cada classe.  S’ho van preparar molt bé: van fer un guió, van gravar-se ells mateixos i van editar el vídeo amb l’ordinador. Veure’ls per la pantalla va ser molt divertit.

Va ser una castanyada diferent però igual de divertida!

Pensem que mantenir les tradicions a l’escola és molt important i ens hem d’adaptar buscant noves maneres per poder-ho celebrar.

Nosaltres ho hem aconseguit. Esperem que el curs vinent puguin venir les castanyeres i repartir les castanyes torrades per l’AMPA com cada any.

Notícia redactada pels alumnes de 5è