Colònies del cicle mitjà
22/05/18Enguany els alumnes el cicle mitja hem anat de colònies a “l’Alberg Montsec-Mur” que la Fundació Pere Tarrés té a Guàrdia de Tremp. Encara que al tard va caure un bon ruixat ens va donar temps per visitar el Castell de Mur i la Canònica de Santa Maria. La Noè es va encarregar d’explicar-nos totes les trifulques del Ramon, senyor del castell de Mur i del Pallars Jussà, amb els seus veïns els comptes del Pallars Sobirà i els Sarraïns que vivien al pla de Lleida.
Després vam baixar caminant gaudint dels verds de la primavera i gairebé ens agafa la pluja. Per la nit vam fer jocs amb les llanternes i més tard les habitacions eren una festa. A l’endemà vam fer uns planisferis en un taller d’astronomia i després més jocs.
Agraïm les atencions del Roger , la Sandra i la resta de monitores que tant bé ens van acollir i l’ajuda de la Paula, l’Aleix i l’Arnau, estudiants en pràctiques en el nostre centre.
Hem participat al 5è congrés Anna Gené.
18/05/18Una petita representació de nens i nenes de P5 hem anat aquest dijous al Campus Universitari per presentar un dels cinc tallers internivells que hem realitzat aquest curs escolar a Educació Infantil. El taller porta per nom “llums, ombres i colors” i gràcies a ell hem descobert el comportament de la llum amb diferents materials.
La presentació s’ha fet dins del 5è congrés de Ciència Anna Gené, ha estat una experiència fantàstica i ben aviat podreu veure a la seva web la nostra ponència: https://sites.google.com/site/congresannagene/5e-congres/fem-ciencia-a-l-escola-congres-anna-gene-no5
Però per anar obrint boca us deixem unes fotos. Esperem que us agradin!
L’Arborètum
05/05/18Els alumnes de CM han visitat L’Arborètum-Jardí Botànic Pius Font i Quer. L’Arborètum és un jardí botànic on es recreen diversos paisatges boscosos: boscos mediterranis, de l’atlàntic, de la taigà, de climes càlids … L’Aleix i l’Arnau, estudiants de formació dual en el nostre centre, ens han fet de guies i ens han fet observar aspectes com les fulles, les flors, fruits i animals que hi habiten. Al llarg del recorregut ens han parlat de les característiques i curiositats tant de les plantes autòctones de la nostra zona com la d’altres llocs tan llunyans com el Canadà, la Xina o el Japó. Alguns alumnes han mostrat el seu interès per tornar-lo a visitar en companyia dels seus pares.
Dia del Patrimoni a la Seu Vella
24/04/18Els nois i noies de 5è van pujar a la Seu Vella per celebrar el Dia del Patrimoni. Van compartir amb els companys i companyes que formen part de les Escoles Associades a la UNESCO. Al llarg del matí es van portar a terme diferents tallers artístics organitzats pels alumnes i professors de l’Institut Ronda.
Volem agrair-los la seva feina i dir-los que esperem retrobar-nos l’any vinent. Gràcies.
Sant Jordi 2018
20/04/18Fruita a l’escola
20/04/18Segon dia de colònies
20/04/18Bon dia!!!
A la casa de colònies s’hi dorm d’allò més bé…. a les 11: 30 ja estàvem tots i totes ben dormits i fins avui a les 7:30 no s’ha sentit ningú. Ens hem llevat carregats d’energia, i ja hem esmorzat bé per aguantar totes les activitats que ens esperen!Ens ho estem passant super mega bé!
Fins aquesta tarda, una abraçada!!
De colònies a la Manreana!
19/04/18Hola famílies!!
Els nens i nenes de P4 i P5 ja hem arribat a la casa de colònies de la Manreana. El viatge ha estat molt curtet, i ja estem instal·lats!! Ara estem coneixent l’entorn que ens envolta, hi ha un munt d’animalets diferents; cavalls, ànecs, gallines, porquets, vaques… Demà farem tallers de pa i de la llet i els seus derivats, això és fantàstic!
Fins demà!
Sortida a Verdú
19/04/18El divendres 13 d’abril de 2018 els alumnes de tercer curs vam fer una sortida al poble de Verdú. Allí vam fer una visita al castell amb la seva espectacular torre de 25 metres d’alçada i de diàmetre , les seves naus, la més elevada considerada com una joia del gòtic civil català, i l’esplèndida escalinata de pedra que voreja la torre. Degut a la pluja només vam poder visitar l’interior de l’església de Santa Maria on vam poder admirar les seves imatges religioses i els acolorits vitralls.
Un cop acabada la ruta pel poble vam realitzar un taller de terrissa que ens va acostar a la feina de terrissaire i la tradicional terrissa negra de Verdú. Amb l’Enric i la Francina vam fer una figura de fang.
Des d’aquí volem donar les gràcies a l’Ajuntament de Verdú que ens va cedir el local del teatre del poble, que ens va permetre aixoplugar-nos de la pluja que va caure pràcticament durant tot el dia. També a l’Àngels que ens va fer de guia i a l’Enric i a la Francina que ens van ensenyar la tècnica del modelatge del fang.








Segueix-nos a Instagram!