Sant Jordi 2023 a l’Escola Pereanton

En motiu de la celebració de Sant Jordi, del 17 al 25 d’abril de 2023 hem preparat algunes propostes i activitats molt especials.

El pati de l’escola ha aparegut convertit en un petit bosc de llibres i els infants han pogut sortir a descobrir-los. Aquest any, els llibres no penjaven dels arbres amb cordills, aquesta vegada han aparegut a sobre d’arbres-faristol.

Per segon any també hem tornat a omplir l’escola de Paraularis: racons per interaccionar, jugar i gaudir amb les paraules i amb la creació d’històries.

Els infants han preparat visites especials a les Biblioteques Can Pedrals i Roca Umbert, però també han sortit a escoltar i a explicar contes a les places.

També rebut algunes visites, com la de l’Aida Mir, ex-alumna de l’escola i autora de dos contes que ha vingut a explicar al tram de Petits.
Al tram de Mitjans i de Grans han estat ben ocupats ja que la creació literària ha omplert aquests dies les aules.

El dimarts 25 d’abril a la tarda, hem celebrat a la sala Sant Francesc la cloenda d’aquesta setmana protagonitzada per la literatura, les històries, les imatges i la imaginació.

L’acte ha començat amb la presentació de les il·lustracions originals que la il·lustradora Montse Tobella ha donat a l’escola i que acompanyen un conte de la Neus (personatge de la revista Tatano) que va escriure la mestra de l’escola Maria Sallés inspirat en una situació al pati del Pereanton i que a partir d’ara, decorarà les parets de la nostra escola.

Tot seguit, els infants de primer a sisè han llegit una mostra de les creacions literàries realitzades en els grups i l’escola, amb la col·laboració de l’Associació de Famílies (AFA), ha fet entrega a cada grup d’un lot de llibres per a les biblioteques de cada aula. Com no podia ser d’una manera, no hi ha faltat la música que ha anat intercalant la lectura de relats, rodolins, acròstics i fins i tot, un conte motor amb efectes especials!

Properament, aquestes produccions literàries es mostraran als passadissos de l’escola, a les carpetes d’aprenentatges i als blocs d’aula, creacions nascudes d’aquest Sant Jordi 2023, que ens ha deixat a totes més enamorades dels llibres i de les històries del que ja ho estàvem.

En podeu veure imatges clicant a AQUÍ