Experiments d’hivern a Infantil

A les converses de les aules d’infantil ha sortit el tema del fred, “estem a l’hivern, anem abrigades i abrigats, trobem l’aire fred, el nas ens queda vermell,..” Un dia vam veure el gebre al baixar al polivalent… “El gel fa cristallets, estrelles de gel”.… Llegeix més»

Celebrem el Nadal

Al mes de desembre de 2023, com cada any vam anar preparant les cosetes per la celebració del Nadal.
Primer de tot, vam començar amb les manualitats per a la Marató de TV3 per poder fer una bona recollida de diners per la causa de la… Llegeix més»

PLÀSTICA A CICLE INICIAL

La plàstica a Cicle Inicial, una oportunitat per treballar plegats de forma creativa i col·laborativa.
Us presentem dues de les propostes que hem estat treballant durant aquest període:

JUDITH SCOTT
Judith Scott és una de les grans escultores estadounidenques de tots els temps i principals representants de l’art… Llegeix més»

JOCS TRADICIONALS A CM

A QUÈ PODEM JUGAR ELS DIVENDRES A L’HORA DEL PATI SI NO TENIM PILOTA?

El segon trimestre els i les  alumnes de Cicle Mitjà vam investigar com es jugaven alguns jocs tradicionals. Van venir familiars nostres a explicar jocs de quan ells/es eren petits/es. També vam fer una enquesta per grups per preguntar a cada classe a quins jocs els agradaria jugar.

Després vam fer una gràfica per veure quins jocs havien sigut els més votats.

Vam fer nous grups i cada grup s’encarregava d’explicar un joc en una fitxa. Vam practicar com explicar-ho en veu alta.

Vam buscar preus de material pels jocs i després de demanar permís a direcció per correu electrònic vam comprar els jocs online (bales, baldufes, io-ios, gomes elàstiques per saltar…)

Finalment vam explicar els jocs als nens i nens d’Infantil i Cicle Inicial i vam jugar tots junts.

Alumnes de CM

FOTOGRAFIES JOCS TRADICIONALS A CM

PROJECTE DELS ECOSISTEMES A CM

PROJECTE  DELS ECOSISTEMES

Durant el tercer trimestre els nens i nenes de 3r i 4t hem estat fent a la classe unes maquetes de diferents ecosistemes.

Per grups primer vam pensar  com ho volíem fer. Després vam agafar una capsa de sabates, la vam pintar i posar els decorats. També hi vam posar els animals i plantes.

Va ser molt divertit.

Després cada grup va fer un vídeo sobre el seu ecosistema. Vam explicar el clima, la vegetació i els animals que hi viuen.

Alumnes de CM

FOTOGRAFIES DELS ECOSISTEMES

COLÒNIES AL CÀMPING BASSEGODA PARK

Els dies 22 i 23 de maig els alumnes de Cicle Mitjà i Superior de l’escola L’Olivar Vell vam anar de colònies a Albanyà, al càmping Bassegoda Park. Allà vam fer moltes activitats.

Primer ens van presentar els monitors, llavors vam anar a una sala on ens van recordar coses dels planetes. També vam fer un rellotge de sol de paper i un joc sobre el funcionament dels coets. Vam fer cràters llunar amb farina i cacau en pols.Fèiem veure que eren meteorits. A continuació vam  anar a jugar al minigolf. Més tard vam fer un joc de nit i després vam anar a l’observatori astronòmic. Allà vam mirar la Lluna i les estrelles.

Per la nit vam dormir als bungalows. Els llits eren molt còmodes. Al matí vam anar a un rierol i ens van fer una foto a tots junts. Després d’esmorzar vam anar a l’observatori per mirar el sol però per mala sort no vam veure res. Llavors vam fer una activitat de llançar coets. Inflàvem ampolles de plàstic amb aigua i aire amb manxes d’inflar rodes de bici. Van volar molt alt. Ens van fer una gimcana. Després de dinar vam anar a una sala on ens van donar diplomes. Els monitors ens van dir adéu i vam marxar amb l’autobús.

Els monitors eren molt divertits i tenien molta energia. Ha sigut molt guai però cansat.

Aquí teniu algunes fotografies i vídeos d’aquests dies:

CM i CS – COLÒNIES 22-23

Notícia redactada pels alumnes de Cicle Mitjà

Colònies 22-23

Els alumnes de l’Olivar Vell vam passar dos dies fora de l’escola per anar de colònies! Els alumnes d’EI i CI vam anar a Vilobí d’Onyar, a la casa de colònies Can Freu. Allà vam fer activitats molt diferents: muntar cabanes al bosc, un scape room, un súper joc de nit, fer volar coets, equilibri a la corda fluixa…

Ens ho hem passat genial! Quina gran experiència!

Aquí trobareu les fotografies i vídeos:

EI i CI – COLÒNIES 22-23

EI – ANEM A LA FLECA

El passat dimecres 15 de març, aprofitant que anàvem a teatre, els coets i els planetes vam anar a veure la Fleca de Pa de Can Baldiri. Ens van ensenyar molt bé com es fa el pa i de premi vam poder menjar un xiu de xocolata.

Tot va començar quan durant l’estona d’esmorzars ens en vam adonar que molts portem entrepans però molts dels pans eren diferents (blancs, “marrons”, grocs, amb llavors…). Vam començar a investigar com es feia el pa i quina millor manera d’acabar-ho de descobrir ha estat veure en directe com es fa. I a l’escola vam acabar fent el nostre propi pa.

Una situació d’aprenentatge súper agraïda.

A continuació unes quantes coses de les que van sortir durant la conversa de cloenda de la visita.

QUÈ ENS HAN EXPLICAT I QUÈ HEM VIST A LA FLECA?

1. ENS VAN ENSENYAR LA MASSA PER FER PA.

2. VAM VEURE EL FORN.

3. VAM PROVAR ELS XIUS.

4. VAM VEURE LA FARINA.

5. ENS VAN ENSENYAR QUE POSAVEN ELS PANS AL FORN AMB UNA PALA AMB UNA MÀNEC MOLT LLARG.

6. ENS VAN EXPLICAR COM ES FEIEN ELS CROISSANTS.

7. VAM VEURE LA MASSA DE LA COCA DE VIDRE.

8. EL FLEQUER ENS VA EXPLICAR QUE POSAVEN LLEVAT PERQUÈ EL PA CREIXI.

9. TAMBÉ ENS VA DIR QUE HI POSEN UNA MICA DE SAL.

10. A DINS DEL FORN HI HAVIA UNA RODA QUE GIRAVA.

11. EL FORN ERA MOLT GRAN.

12. HI HAVIA UNA MÀQUINA QUE AMASSAVA.

CM – TROBADA AMB L’ESCOLA DOCTOR ARRUGA

MATÍ DE CONVIVÈNCIA AMB L’ESCOLA DOCTOR ARRUGA DE BEGUR

El dimecres dia 8 de març de 2023 les nenes i els nens de Cicle Mitjà hem anat al bosc a trobar-nos amb els i les alumnes de 3r i 4t de l’escola Doctor Arruga de Begur.

Hem fet aquesta sortida per tal de conèixer-nos i divertir-nos tots junts.

Primer, en arribar, hem esmorzat, després ens hem presentat i seguidament hem fet un joc que havíem preparat abans entre tots a la classe. El joc consistia en escoltar unes preguntes enregistrades prèviament per nosaltres, i segons si la resposta era sí o no ens quedàvem dins o fora del quadrat marcat amb una cinta entre els arbres.

Després hem fet fet jocs lliures també amb els nous companys de l’altra escola.

Ens ho hem passat molt bé.

Alumnes de Cicle Mitjà

CS – ANEM A BARCELONA

El dia 6 de març els alumnes de cicle superior van anar a visitar Barcelona.

Van fer tres grups on cada un d’ells investigava informació sobre els monuments escollits.

Quan arribaven a un d’aquests monuments feien una explicació a la resta de companys/es.

Els monuments escollits van ser:

• La casa Milà(Pedrera)
  • La casa Batlló
  • Plaça Catalunya
  • El Liceu
  • La catedral
  • El barri Gòtic
  •  L’arc de triomf
  • Parc de la Ciutadella

Un grup els va guiar en el primer trajecte on van haver d’escollir quina línia de metro i en quina direcció havien d’agafar per tal d’arribar a la parada de Diagonal.

Un cop a la Diagonal van anar caminant per tot Barcelona fins a arribar al parc de la Ciutadella on els esperava el bus per tornar a casa.

S’ho van passar molt bé!! i van conèixer molts monuments que alguns no havien vist mai.

CS- 100TÍFIQUES

Divendres dia 10 de febrer

100tífiques és una associació on hi ha moltes dones que es dediquen a la ciència i que es troben arreu del món.

El divendres dia 10 de febrer, ens va visitar una dona científica i ens va explicar una mica de què tractava el seu ofici.

Va triar aquesta data, perquè el dia 11 de febrer és el dia internacional de la dona, i també el de la nena, a la ciència.

El motiu d’aquesta visita va ser perquè les nenes s’inspirin a triar una carrera científica i així d’aquesta manera trencar els estereotips de gènere.

CI – FEBRER A CICLE INICIAL

Aquest febrer hem continuat amb la dansa cada dimarts, ens ha encantat estar amb l’Anna i aprendre noves maneres de comunicar-nos amb el cos i de moure’ns.

També hem fet robòtica cada divendres, on hem tocat material molt divers (Lego, Micro:bit i Vex Go). Estem aprenent a programar petits robots perquè es moguin i facin sons. L’altre dia vam fer un ventilador!

També vam tenir una setmana molt diferent i divertida, portant pentinats divertits, venint en pijama a l’escola i anant disfressats! A més a més, aquest any ens hem enviat un vídeo amb l’escola Doctor Arruga de Begur per explicar-nos el que ens ha demanat el rei carnestoltes.

A final de mes vam tenir la sort d’anar a la Biblioteca de Palafrugell, fent una visita a la biblioteca i realitzant una activitat amb dues bibliotecàries. Vam crear unes històries molt divertides!

CM – FEM DANSA

Aquest curs hem tornat a gaudir de les sessions de dansa que ens ha impartit l’Anna de Cobosmika al polivalent d’Esclanyà. El passat 21 de febrer va ser la nostra última sessió. Ens ho hem passat d’allò més bé ballant al ritme de diferents tipus de música, expressant emocions amb el nostre cos i cooperant amb els companys. La dansa és una activitat que realitza tota l’escola, des d’I3 a 6è.

CARNAVAL 2023

El passat 10 de febrer els nens i les nenes de l’Olivar Vell vam tenir una visita molt esperada, El Rei Carnestoltes. Va venir amb moltes ganes de gresca i amb uns manaments ben divertits que tots plegats hem hagut de seguir. La setmana del 12 de febrer van desfilar per l’escola animalons, oficis, pentinats esbojarrats i un munt de coses més. Com ens agrada aquesta festa.

Clicant a la foto en podreu veure una mostra.

CM – CICLE MITJÀ VISITEM LA BIBLIOTECA DE PALAFRUGELL

E

l 26 de gener  vam anar a visitar la Biblioteca Municipal de Palafrugell.

Allà ens esperaven la Susanna i la Montse per fer-nos un Escape room.

Es tractava d’un joc en que havíem de respondre a preguntes, desxifrar codis i fer càlculs per tal de resoldre un misteriós robatori. A partir d’aquesta activitat vam descobrir que a la biblioteca, a part de poder demanar llibres en préstec també ens poden deixar obres d’art per endur-nos a casa i decorar les parets. Va ser tota una sorpresa.

En acabat vam fer una volta per la biblioteca per conèixer els diferents espais.

CM – TENIM ORDINADORS NOUS

Les nenes i nens de Cicle Mitjà estem molt contents perquè a finals d’any l’AMPA va comparar-nos 6 ordinadors portàtils per l’aula. Ara ja tenim un ordinador per a cada un de nosaltres de manera que podem fer-los servir per a les sessions d’Innovamat, per fer cerca pels nostres projectes, fer presentacions, passar a net els nostres treballs, fer les sessions de robòtica, etc.
Us deixem algunes imatges perquè pugueu veure que n’estem traient molt rendiment.
Moltes gràcies de part de tots els/les alumnes i mestres!

CI – JA HEM COMENÇAT EL 2n TRIMESTRE

JA HEM COMENÇAT EL 2n TRIMESTRE

Tornant d’unes vacances molt ben aprofitades hem iniciat un gener amb moltíssimes activitats. Vam rebre uns regals de reis xulíssims per poder jugar a l’aula, una cuineta i uns cotxes que ens encanten! A més a més hem començat la dansa cada dimarts i la robòtica cada divendres! Quines setmanes més plenes.

Continuem el curs amb moltes ganes d’aprendre!

CI – QUIN NOVEMBRE QUE HEM PASSAT!

Aquest novembre ha sigut molt complert: hem anat al planetari al polivalent, ens han fet un taller del sistema solar, ha vingut el pare de la Chloe a ensenyar-nos uns instruments xulíssims, han vingut l’associació Progat Begur per explicar-nos la importància de cuidar bé els animals i hem començat els ambients d’aprenentatge!

Què ens esperarà al desembre?

SI CLIQUEU AQUÍ EN PODREU VEURE UNA MOSTRA.

SETMANA DE LA CIÈNCIA

EXPERIÈNCIA CIENTÍFICA

• On? A l’Institut Baix Empordà
  • Quan? 15 de novembre de 2022
  • Què ha passat? Vam anar varies escoles
  • Qui? Els alumnes de cicle superior de l’Escola l’Olivar Vell
  • Perquè? Celebràvem la setmana científica
  • Fets!!!

Durant el mes de novembre es va celebrar la setmana de la ciència a nivell Mundial . El 15 de novembre els alumnes de cicle superior van fer una visita a l’institut Baix Empordà.

En aquesta visita on també van participar altres escoles de la zona, ens van ensenyar el seu institut i diferents experiments dels quals alguns els van agradar molt, varen comprovar que treballaven els mateixos principis científics.

DIA DE LA CIÈNCIA A L’ESCOLA

Divendres 18 de novembre els alumnes de cicle superior de la nostra escola varen organitzar la fira de la ciència, la qual consistia en demostrar alguns principis científics com son; la flotabilitat, la capil·laritat, la densitat, electromagnetisme i altres.

Aquesta experiència va ser molt divertida, perquè tots els alumnes de l’escola van poder observar els experiments preparats pels alumnes de cicle superior.

Els organitzadors agraeixen el bon comportament dels alumnes de l’escola que van prestar molta atenció.

PODEU VEURE FOTOS DE LA VISITA A L’INSTITUT CLICANT AQUÍ.

PODEU VEURE FOTOS DELS EXPERIMENTS D’ESCOLA CLICANT AQUÍ.

CM – TREBALLEM LA CARTA

Tots estem acostumats a utilitzar el correu electrònic quan volem comunicar-nos amb algú. És fàcil i immediat. A classe hem practicat enviant-nos missatges entre els companys amb l’ordinador però també hem volgut recuperar el sistema de correspondència que els nostres pares i avis feien servir fa uns anys: la carta.

En Sergi, pare de la Llívia, ens ha vingut a explicar el seu ofici de carter  i com funciona el sistema d’enviament en paper. Ens ha explicat què és i per a què serveix un segell, a quin lloc s’han de dipositar les cartes perquè arribin al seu destí i com es reparteixen fins que arriben a casa nostra.

Amb les mestres hem après que les cartes s’han de posar a dins d’un sobre i què cal escriure-hi tant al davant com al darrere.

Finalment, un cop escrites, les hem posat a la bústia que hi ha al centre cívic d’Esclanyà.

Quina alegria quan han arribat a casa!

AQUÍ TROBAREU ALGUNES FOTOGRAFIES

CM-CS – PARC ART

Els nens i nenes de cicle mitjà i cicle superior de l’Escola l’Olivar Vell van anar d’excursió al Parc Art.

Parc Art és un espai natural privat farcit d’escultures i animals. Hi ha 300 escultures de 70 artistes diferents.

El propietari d’aquest parc es diu Cassanec Jaume Rossell

AQUÍ EN TENIU ALGUNES FOTOS

CI – ACTIVITATS INICI DE CURS

Ja tenim aquí l’inici de curs i és que els alumnes de Cicle Inicial de l’escola l’Olivar Vell hem començat amb molta energia.

Hem començat a llegir i escriure, a jugar amb les matemàtiques, a crear obres d’art, a investigar sobre els astronautes, a tenir padrins lectors de Cicle Superior… Quina feinada!

Aquest mes d’octubre l’ajuntament de Begur ens va convidar al Festival Internacional del Cinema i vam anar a veure una pel·lícula molt divertida!

També vam anar a visitar els jardins de Cap Roig, un espai idíl·lic, ple de vegetació i amb molts racons per veure.

Ha sigut un mes molt mogut!

AQUI EN TENIU UNA MOSTRA

CI – PROJECTE NEDA

Els alumnes de Cicle inicial, el dimecres 15 de juny, han finalitzat l’activitat de Neda a l’escola. És una activitat que han portat a terme durant tot el trimestre. Una gran proposta on han gaudit molt de l’aigua, la piscina i l’aprendre i millorar el nedar. Gràcies.

EI-CI – COLÒNIES 2022

El dilluns 13 i el dimarts 14 de juny els nens i nenes d’educació infantil i cicle inicial de l’Olivar Vell hem estat de colònies a l’Ocell de Corçà. Ens hem convertit en petits ajudants pirates i entre tots hem ajudat a trobar el tresor i fer possible que els pirates (la Proa, en Pòlvora, l’Ancla, la Sol i la Capitana Calamar) puguin tornar al Calypso (el seu vaixell Pirata.
Ens ho hem passar súúúúúúúúúper bé!!!!

CM- TEATRE EN CASTELLÀ

Les nenes i els nens de CM han interpretat l’obra de teatre Alibabà y los 40 ladrones. Obra que han assajat a les hores de castellà.

Ho han fet genial.

Aquí adjuntem el vídeo. El so no és gaire bo, però els podreu veure!

Gràcies

EI-CI – ANEM AL MUSEU DE LA PESCA

Després de canviar la sortida fins a 4 cops, finalment hem pogut anar al Museu de la Pesca de Palamós. Repartits en grups hem fet diferents activitats al llarg del matí. Hem vist un audiovisual sobre el mar i els éssers vius que hi viuen, hem pogut pujar en una barca de pesca (on hem vist comandaments, cuina, bodega…) i hem visitat el museu.

Com que el dia ens ha acompanyat, els més petits ens hem anat a remullar els peus a la platja.

EI-CI – ANEM A TEATRE

Dimarts 24 de maig, els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial de l’escola hem anat al teatre. Samfaina de Colors ens ha obert la porta de la poesia musicada a través de “De bracet”. Aprofitant que hem anat a Palafrugell, hem passejat pel mercat i visitat els gegants a la Biblioteca. Jornada rodona.

EI – PISCINA 2022

Els dilluns 16, 23 i 30 de maig els alumnes d’infantil de l’escola portem a terme unes sessions de joc a la Piscina Municipal de Palafrugell.

A continuació podeu veure com de bé ens ho passem. Cada setmana en penjarem de noves.

EI – IOGA AERI

El passat dimarts 10 de maig tots els cavallets i taurons hem gaudit d’una súper activitat. Tot xino-xano hem anat fins a Ossis Fisioteràpia on ens esperaven la Cristina i l’Edith per poder jugar una bona estona amb les teles. Ens ha encantat poder “volar”, gronxar-nos i gaudir del nostre cos i del ioga. Per acabar ens hem relaxat amb bruma d’olis essencials mentre estàvem dins les teles. De tornada hem contemplat els camps plens de flors. Moltes gràcies per l’experiència, ens ha encantat.

CI – L’OFICI DE JARDINER

El passat dimarts 10 de maig, els alumnes de Cicle Inicial, van poder gaudir d’un taller amb el pare de l’Emanuel. En Juan és jardiner i ens ha portat un munt de plantes aromàtiques diferents. Les hem pogut olorar i n’hem après les seves propietats. També hem plantat enciams. I cadascú s’ha pogut emportar a casa una planta d’espígol autòcton i aromàtiques. Moltíssimes gràcies família.

EI-CI – CAMÍ DE RONDA CALELLA-LLAFRANC I SORTIDA AMB LA TRITONA

El passat dilluns 9 de maig els nens i nenes d’EI i CI hem pogut gaudir de la nostra costa. Enguany hem descobert el camí de ronda de Calella a Llafranc. Els més petitons hem seguit les marques del senders i hem estat molt entretinguts trobant-ne a cada pas. Quan hem arribat a Llafranc, la Tritona i part de l’equip del Diving Triton Llafranc ens esperaven per pujar a la barca. Hem costejat i arribat fins les Illes Formigues. I abans de marxar ens han explicat els estris que necessiten per poder bussejar. Hem tingut la sort de poder veure en directe gorgònies (en el centre els estan cuidant i quan estiguin recuperats els replantaran en el seu hàbitat). Ha estat una súper jornada marinera. Ens ho hem passat pipa. Gràcies.

SANT JORDI 2022

El divendres 22 i el dilluns 25 d’abril tots els alumnes de l’escola vam celebrar la diada de Sant Jordi. Roda de contes, la llegenda, manualitats… ens ho hem passat d’allò més bé.

Mireu…

CI – PROJECTE “EL MAR” – ELS OFICIS

A Cicle Inicial continuem treballant el projecte “EL MAR”. Aquest trimestre l’hem enfocat en els oficis relacionats amb aquest i , aprofitant que tenim la gran sort de tenir dos pares d’alumnes que treballen en feines en contacte directe amb el mar, els hem realitzat dues entrevistes que hem enregistrat en vídeo. Ells han vingut personalment a l’escola a explicar-nos en què consisiteix la seva feina i quin material utilitzen.

L’Adrià ens va ensenyar el diferents tipus d’embarcacions que lloga (caiacs, paddles surf, barques) així com les diferències entre els rems i pales de cada una. Vam poder veure i tocar unes hèlices i ens ho vam passar d’allò més bé fent nusos mariners.

En Nick, pare de la Chloe i en Theo, que és submarinista, ens va portar tot el seu equipament i ens va explicar per a què servia cada peça. També vam poder veure amb uns videos com ho fa per col.locar les boies a la platja de Tamariu. La Chloe i el seu pare ens van obsequiar amb uns collarets fets amb closques de ….

Però el nostre projecte no acaba aquí. També estem investigant els diferents tipus d’arts de pesca i les espècies que capturen. Al Museu de la Pesca de Palamós  i al mercat segur que acabem d’aprendre un munt de coses més sobre aquest ofici tan antic, el  de pescador.

CARNAVAL 2022

Aquesta setmana a l’escola L’Olivar Vell ens ho estem passat d’allò més bé. Consignes, tallers, sortides, disfresses… Per Carnaval tot s’ho val diuen no?!

A continuació en podeu veure una mostra. Cada dia hi anirem afegint fotos. Som-hi.

CI – FEM ESCULTURES

Nosaltres també hem fet d’escultors. Seguint els bons consells de l’artista Pere de Amilibia hem sortit a passejar pel bosc proper a l’escola amb els sentits ben atents. Els objectes de la natura, que ens hem anat trobant, ens han servit per inspirar-nos i crear unes fantàstiques obres d’art. Mireu quines escultures més originals!

EI-CI – ELS AMBIENTS

Famílies ens fa moltíssima il·lusió poder continuar ensenyant-vos imatges dels ambients a educació infantil i cicle inicial. Els hem iniciat aquest novembre i tres dels cinc dies de la setmana ens anem movent (amb el grup bombolla) per les nostres tres aules. Allà hi trobem diferents propostes que podem gaudir i compartir. Els tres ambients que enguany tenim són: el bosc de les paraules, el dia a dia i el laboratori.

Mireu quines propostes noves més xules.

EI-CI – CASTANYADA A LES CLASSES DELS CAVALLETS, TAURONS I DOFINS

El passat divendres 29 d’octubre tota l’escola vam celebrar la Castanyada. Els més petits vam fer un taller de bombons i piruletes de xocolata ens en vam llepar els dits. Després vam poder esmorzar castanyes calentones (gràcies a l’AMPA i a l’Imma i en Xavi que ens les van coure). Per acabar el dia i abans que la pluja ens fes parar, vam poder fer les danses. Mica en mica anem recuperant tradicions molt nostres.

Si cliqueu a la foto podreu veure una mostra de la nostra jornada castanyera.

ACTIVITATS DIVERSES DE CM I CS

Aquí podeu veure les imatges de les nostres activitats i sortides que hem anat fent al llarg d’aquest trimestre! Podeu clicar les imatges i veure’ns treballar, jugar i aprendre.

També, no oblideu que ens podeu seguir al nostre instagram actualitzat dia a dia!

Museu de la Mediterrània a Torroella de Montgrí.

Hem fet coques de recapta!

Projectes i treballs cooperatius.

Apostem pels treballs en grup, per l’aprenentatge cooperatiu!

Les fotos dels nostres grups de primaria!

PADRINS LECTORS I FILLOLS LECTORS!

Els nostres nens i les nostres nenes grans de Cicle superior, ajuden als nostres petitons de primaria de cicle inicial a aquesta aventura que és aprendre a llegir!

Amb els padrins lectors la responsabilitat del més gran, l’admiració del petit i l’aprenentatge dels dos està assegurada!

EI – ENS VISITA UN CAVALLET DE MAR

El dijous 14 d’octubre els nens i nenes d’educació Infantil hem tingut una sorpresa. Ens ha visitat un cavallet de mar. La Patri ens ha explicat un munt de coses interessants sobre aquests petits peixets.

Donar les gràcies a la Sarah, a en Rubén i a la Patri per la proposta, dedicació i entusiasme que ens han mostrat. I també donar  les gràcies per l’obsequi del peluix de cavallet de mar per la classe. Ara ens cal pensar un nom ben apropiat i cuidar-lo molt.

CI – DESCOBRIM COM ES FAN LES ESCULTURES DE LA MÀ D’EN PERE DE AMILIBIA

El dijous 14 d’octubre els alumnes de Cicle Inicial han pogut gaudir d’un matí entre pintures i escultures. La família d’en Pau de Amilibia ens ha obert les portes de casa seva per compartir algunes de les seves creacions. Ens ha explicat diferents materials i eines que utilitza per  poder-les crear. L’observació de la natura és una gran font d’inspiració.

Hem acabat la jornada anant a visitar l’esquena de l’elefant i la pedra de rapinya. Un passeig per la natura on hem gaudit plegats.

EI – LA TARDOR

El 23 de setembre vam entrar a la tardor astronòmica. A infantil ens encanta aquesta estació. En aquesta publicació podreu anar veien algunes de les diferents cosetes que anem fent sobre la tardor.

CI – ELS DOFINS

Els nens i nenes de cicle inicial hem començat el curs amb moltes ganes de aprendre. Hem començat escollint el nom de la classe. Aquest any serem DOFINS. A continuació podreu anar trobant les fotos de totes les coses que anem fent.

– Trobem diferències entre peixos i dofins.

– Estudiem els dofins per dins i per fora.

– Comparem l’anatomia humana amb la dels dofins. Tenim més semblances que diferències.

EI – PRIMERES SORTIDES DELS MÉS PETITS

Aprofitant el bon temps que encara estar fent, els dos grups d’infantil, aprofitem els divendres per anar a descobrir i passejar per Esclanyà. Anirem visitant el casc antic, els jardins i carrer del poble, les pistes esportives i els parcs.

Cada setmana anirem penjant fotografies de les diferents sortides. Ens encanta sortir.

EI – ELS PRIMERS DIES D’UN NOU CURS

Famílies! Els primers dies a les aules d’infantils són màgiques i molt intenses. Primeres vegades, retrobaments, descobriments, riures, alguns plors i molt d’amor perquè tot vagi rutllant.

Clincant a la foto en podreu veure més. N’anirem afegint mica en mica.

EI – ANEM A BEGUR

El dimecres 10 de març, tots els alumne d’infantil de l’escola hem anat fins a Begur a gaudir de la biblioteca, del mercat i dels seus parcs. Hem tingut un dia fantàstic. La primera sortida en bus del curs i ha sigut tot un èxit.

EI – LES GRANOTES FEM UN TERRARI

Aprofitant que som la classe de les granotes, aquesta setmana hem portat una petita granoteta autòctona i dos cap grossos a l’escola per poder-los observar de ben a prop. Entre tots hem anat al bosc a buscar escorça, pedres, terra … per construir el nostre petit terrari. Sembla que la Pititxi real si sent d’allò més bé. Durant aquests dies l’anem observant i no en perdem detall.