REUNIÓ DEL COMITÈ MEDIAMBIENTAL

El passat dia 5 de febrer es va reunir el Comitè Mediambiental de l’escola format per alumnes i mestres, per reflexionar i millorar plegats en qüestions d’escola. Cada classe elegeix el seu representant a inici de curs i després de la reunió aquest haurà d’explicar als seus companys els acords a que han arribat. En aquesta reunió han parlat de:

1. La renovació del distintiu d’escoles verdes i el qüestionari a respondre.
  2. Taller de reciclatge dels plàstics que es farà a 2n i a 4t.
  3. Fitxa de l’hort, com omplir-la i on posar-la dins de l’hort. Repàs dels productes plantats: P4 cols i bròquil, 2n enciam i escarola, 4t espinacs i porros i 6è bledes i faves.
  4. Un conte per llegir a la classe del compostatge (activitat inicial per introduir el compostador. Es pot treballar des de qualsevol àrea i servirà per entendre com funciona).
  5. Fitxa del procés. Cada curs la pot adaptar al seu nivell. La tutora decideix si es fa en grup o cada alumne té la seva pròpia. Exemples:
    1. Infantil: poden posar paraules com REMENAR, PLANTAR, COLS, BRÒQUIL, REGAR…
    2. Cicle inicial: poden fer una frase com “Els nens i nenes remenen la terra”, “Els alumnes de 2n plantem enciams i escaroles”.
    3. Cicle mitjà i superior: es pot escriure tot el procés utilitzant connectors (primer de tot els alumnes de 2n van remenar la terra i després la van abonar amb el substrat dels cucs. A continuació…).
  1. Recollida de taps. El proper dijous dia 7 de febrer a les 15.20 hores vindrà una furgoneta de l’Escola Alba a recollir els taps i ens deixaran dos contenidors. En aquests hi posarem un cartell que dirà: L’ESCOLA COL·LABORA AMB EL PROJECTE “TAPEJA” DE L’ESCOLA ALBA DE TÀRREGA”.

Ara ja només queda explicar als nostres companys i companyes aquestes qüestions i posar-nos a treballar!