DIA DE LA DONA – ACTE INSTITUCIONAL

Avui és el Dia Internacional de les Dones💜

A l’escola ens sumem a la commemoració, tot el professorat ens hem reunit al vestíbul del centre on dos companys, l’Albert i en Jaume, han llegit dos poemes i la referent de coeducació del centre, la mestra Anna Bertran, una carta dirigida als homes de l’escola.

El Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora se celebra el 8 de març de cada any i està reconegut per l’Organització de les Nacions Unides. L’incendi de la fàbrica Triangle Shirtwaist de Nova York, on van morir 146 treballadores tèxtils, és un dels principals esdeveniments que van portar a que les Nacions Unides declaressin l’any 1977, el 8 de març com a Dia Internacional de la Dona. A més, també va portar a canvis en la legislació sobre les normes de seguretat i va ser el detonant per a la creació del sindicat Internacional Ladies Garment Workers Union.

Avui el 8 de març serveix per recordar la lluita que totes aquestes dones van fer per la igualtat de gènere, per condemnar el masclisme, i reivindicar que homes i domes obtinguin els mateixos drets. Però recordeu: el Dia de les Dones és cada dia.

#Som8deMarç #SomCorresponsables #Lesescoleslliuresdeviolències #Coeducat #Desemmascarem 💪