Refugiades i refugiats del món!

Aquest dilluns al matí rebem una videotrucada: era en Marc Vidal. És fotoperiodista professional i treballa per l’agència de notícies Reuters (Alemanya). Té molta experiència en la cobertura de conflictes armats i les seves conseqüències i ens comparteix tot allò que ha pogut aprendre. Pretén promoure entre els infants els valors de la pau, la solidaritat i la sostenibilitat, tot  apropant-los a altres realitats i generant un espai de reflexió i debat.

Inicia la sessió llençant la pregunta: Per què la gent marxa del seu país? Ens explica que pot ser per diferents motius:

• Conflictes bèl·lics i persecucions
  • Desigualtats socials (factor econòmic i fam)
  • No es respecten els drets humans per tenir una vida digna.
  • Canvi climàtic  i com els humans maltractem la Terra.

Ens explica la diferència entre una persona refugiada i desplaçada (marxa de casa seva però es queda dins el mateix país).

Observem en un mapa que on hi ha hagut més guerres durant els últims 30 anys ha sigut al continent africà i debatem sobre quina part de la població queda més perjudicada: la població civil. Fugint de les guerres i les injustícies, a finals del 2021 es contempla que hi haurà 9.000.000 de refugiats i refugiades en busca d’un nou lloc on viure i veiem molt clar que no podem mirar cap a una altra banda, cal fer-hi alguna cosa.

Ens parla de les seves vivències en el camp de batalla. La seva primera experiència va ser a Bòsnia,concretament Sarajevo. Ens mostra les dificultats que tenia la població per sobreviure tant pel que fa  a les armes com per la manca de menjar. Van tallar l’electricitat i el gas i no deixaven entrar menjar!

D’aquesta aventura ara ja fa uns anys, però ens mostra que això segueix passant, com a Síria. No totes les persones es poden permetre marxar del seu país, ja que té un cost elevat (monetari i que és perillós per a la pròpia integritat).

Observem i analitzem fotografies fetes pel Marc, en els camps de refugiats i refugiades. Veiem les seves cares i, tot i que a través d’una pantalla, podem percebre el patiment i dolor que senten tantes famílies lluny de la seva llar.

Finalment, preguntem al Marc tot allò que ens ha inquietat i sentim curiositat referent a  la seva feina i vivències. Ha sigut una activitats molt divertida i valorada molt positiva per part de l’alumnat i les mestres.

Una gran experiència compartir-ho plegades 😉

Una abraçada!

Moltes gràcies per fer activitats que ensenyin el que passa a altres parts de mon i generar preguntes i empatia cap a altres persones que no tenen la mateixa sort que nosaltres.