8M a l’escola

El dimecres, 3 de març, a valors vam començar a treballar dinàmiques pel dia de la dona. El dia 8 de març vam seguir, i durant la setmana anirem treballant. Tot i així, remarcar que el dia 8 de març el tenim present i l’hem de tenir present cada dia.

Vam considerar oportú que els infants poguessin contextualitzar conceptes importants per a poder comprendre d’on venim i què tenim. Per tant, hi havia papers de mural a terra. Cada paper de mural tenia un concepte. Els infants lliurement anaven passant pels diferents conceptes i apuntaven idees, paraules claus, frases… per a després poder descriure el concepte.

Un cop tots i totes van poder passar per a tots els conceptes. Vam començar a debatre en grup cada concepte, llegint les diferents aportacions dels companys i companyes i arribant a treure una definició clara per a tots i totes.

Els conceptes que vam treballar són; el patriarcat, les noves masculinitats, sexe/gènere,  masclisme, feminisme i violència de gènere.

Va ser una dinàmica, senzilla però interessant per tenir una bona base d’aquests conceptes que són tan importants de comprendre’ls bé.  Els infants van respondre amb ganes amb la dinàmica i mostren interès per saber i aprendre més sobre aquests conceptes i d’altres que van anar sorgint mentre fèiem el debat.

El dilluns, 8 de març, vam acabar la dinàmica que vam començar el dimecres passat i després vam fer dos dinàmiques més que s’anomenen; l’home i la dona ideal i les dones que han canviat el món.

L’home i la dona ideal. Aquesta dinàmica consisteix en escriure en un paper de mural com era l’home ideal fa 50 anys enrere i com era la dona ideal fa 50 anys enrere. Què era ben vist per la societat? Com havia de ser un home i una dona? En què treballaven? Com expressaven emocions? Com anaven vestits?…

Els nens i nenes van anar apuntant idees, conceptes, frases… que els hi recordava a com havia de ser un home i una dona ideal fa 50 anys. Els adults els acompanyàvem amb les preguntes d’exemple que hem apuntat.

Després d’escriure, vam posar-ho en comú. Vam observar que hi havia moltes coses que ja havien canviat, i que ja hi havia igualtat entre homes i dones; podien vestir com vulguin, estudiar, treballar… però n’hi ha d’altres que encara segueixen existint, com per exemple, el fet de que als nens/homes els hi costi expressar les seves emocions amb públic, les dones segueixen fent més feina de la casa que els homes…

En posar-ho en comú surten debats molts rics, on els infants prenen consciència de les desigualtats que encara hi ha. I hem de seguir lluitant  perquè això d’aquí un poc temps sigui una anècdota més de la història a explicar.

Les dones que han canviat el món.

Tot i la dificultat que tenien per ser independents, per anar a la universitat o per escollir quina roba posar-se, descobrint dones que amb la seva valentia han canviat el món. Són exemple de coratge, esforç i lluita per canviar les coses.

Visionem un Draw my life del 8 de març per entendre plegades el motiu del dia assenyalat. A més descobrim dones que han fet història al llarg del temps. Com no hi eren pas totes representades, amb una dinàmica en gran grup coneixem altres heroïnes. En fem un treball d’investigació per poder conèixer-les millor.  Finalment, presentem els treballs al grup classe.

Ens ho vam passar molt bé i ens va ser útil per prendre consciència de la importància del respecte i la igualtat per a una bona convivència.

Podeu veure les imatges clicant a la fotografia:

Una abraçada!

2 comentaris

  1. Conxi

    Elles i ells ho agraïran, per a formar-se com a persones integres.Activitats així fan visible una realitat de la qual encara queda molt per fer. I el nsotre dia a dia ha de ser això ,igualtat.
    Gràcies mestres!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>