Biblioteca

A l’escola CEIP Lillet a Güell tenim la figura del bibliotecari/a (responsable/a de la biblioteca del centre).

Un dels objectius principals del centre es fomentar la lectura en els/les seus/ves alumnes i  per això des de la biblioteca es promouen un seguit d’actuacions o d’iniciatives per tal d’aconseguir aquest objectiu.

1. Disposem d’una gran varietat de llibres: des de contes il·lustrats a lectures més complexes pels nostres estudiants més grans fins i tot tenim algunes enciclopèdies per poder consultar-les quan estem elaborant les diferents propostes que se’ns fan des de les àrees.
    2. En primer lloc que l’espai ofereix un servei de préstec, on el/la responsable de la biblioteca s’encarregarà de registrar quins llibres s’enduen els/les infants per poder-los llegir a casa. L’espai
    3. Establim coordinacions amb el Bibliobus i amb la seva col·laboració organitzem activitats per tots els/les nostres alumnes. Creem les Maletes viatgeres (una col·lecció de llibres i material audiovisual que tracten temes de valors cívics i socials) pels nens i nenes d’EI, CI i CM. També amb els i les infants/es d’E.I fem una visita al mateix Bibliobus i allà ens expliquen tot el seu funcionament. Una altra proposta que portem a terme és que amb tots els/les infants/es del centre assistim a un espectacle organitzat pels responsables del Bibliobus.
    4. Hi ha una renovació constant del material que hi ha a la Biblioteca per tal que sempre trobin una lectura nova per fer. Dels canvis que es produeixen a la Biblioteca se’n deixa constància en el claustre de mestres.
    5. Organitzem les “Jornades Literàries” en què es convida a un autor/a literari i es desenvolupa un projecte centrat en aquesta persona. El projecte acaba en què un dia ve a l’escola la persona que s’ha treballat i ens explica la seva feina, ens llegeix fragments de les obres que ha escrit, etc.