Campanes

Els passats 26 i 27 d’octubre els alumnes de 5è de l’escola van fer una sortida ben curiosa. La primera parada va ser el Museu Comarcal de la Conca de Barberà, allà ens esperava el Jesús, un dels campaners de Montblanc. Al museu ens va mostrar una exposició sobre campanes i ens va explicar un munt de coses de les campanes: com es fan, quines funcions tenien i tenen, com es poden tocar, quan es toquen i per a què, història de les campanes, importància que tenien en el passat, campanars i campaners en actiu a la Conca de Barberà, i un munt de coses interessants més.

La segona part de la sortida va ser espectacular, vam poder accedir al campanar de l’església de Sta. Maria, des dels seus terrats teníem unes magnífiques vistes de la nostra vila. Allà dalt en Jesús va continuar ensenyant-nos un munt de coses, ara més pràctiques sobre les campanes. Tots vam poder tocar, ventejar i voltejar les campanes. Esperem que ningú a la Vila es penses que les campanes i campaners s’havien tornat boges durant aquella estona!

Per a veure moltes més fotos i vídeos de la sortida cliqueu a sobre de la següent imatge.