INFORMACIONS GENERALS

Benvolgudes famílies,

Ens adrecem a vosaltres per tal de compartir algunes reflexions i informacions.

En primer lloc, esperem que tots vosaltres estigueu bé de salut. Sabem que estan sent uns dies de preocupacions, d’incerteses, que segurament, a tots i a totes ens agradaria tenir una resposta clara i precisa de tot el què esdevindrà, però com a moment excepcional que estem vivint tant les famílies, com els alumnes i els mestres, hem de fer els possibles per anar tots a la una, pel bé dels nens/es i adaptar-nos a aquesta nova situació que cap de nosaltres ha escollit.

Per tant, en aquest context canviant, és el Departament d’Educació que ens va marcant les directrius que hem de seguir, i fins ara així ho estem fent. Per tots els docents, ha estat sempre prioritària una educació de qualitat i en aquests moments també. És per això, que totes les propostes que us oferim són consensuades i validades per l’equip docent.

Estem treballant en diferents línies, ja sigui concretant les sessions d’avaluació, que ens havien quedat pendents, pensant propostes que us podem oferir que vagin en sintonia amb el què s’estava treballant a les diferents aules, consensuant noves propostes de comunicació amb tots vosaltres i amb els alumnes… Cal pensar que no totes les famílies tenen la mateixa disponibilitat horària i les eines informàtiques.

Aquests dies ha calgut crear un context educatiu a les llars familiars amb els recursos i possibilitats que cadascú disposa a casa, tanmateix el nostre rol com a docents és acompanyar als nostres alumnes i famílies en aquest procés. En aquest sentit és essencial organitzar-se com a família per poder atendre individualment als infants, però també els adults hem de trobar moments per nosaltres, uns i altres ens hem de cuidar.

Sabem que no són vacances, no podem fer allò que voldríem, i pot ser que petits i grans tinguem moments de ràbia, de tristesa, d’impotència, ja que les circumstàncies actuals ens faran variar el nostre estat anímic. És important que siguem optimistes, per garantir el nostre benestar físic i psicològic, incorporant rutines a la nostra vida quotidiana amb ganes i il·lusió.

Sabem que és complicat, però també coneixem els vostres fills i filles i sabem que són molt valents i forts, i aniran aprenent a gestionar el seu dia a dia d’una altra manera.

Tot i que les activitats que us fem arribar no són avaluables, sí que creiem que fer aquestes tasques escolars ajudarà a mantenir un lligam i una connexió amb la seva vida quotidiana. Caldrà doncs, entre tots, activar la resiliència com a element motivador i de benestar, per anar avançant.

Els mestres i les mestres hem treballat, i ho continuarem fent per contribuir en aquesta situació de la millor manera possible. Procurant, en la mesura que sigui possible, cada setmana actualitzar informació a la nostra web.

Aprofitem aquest moment per agrair la vostra comprensió i encoratjar-vos a fer una reflexió personal intentant extreure un aprenentatge positiu d’aquesta situació. Per gestionar aquest tsunami social que vivim i que ens impacta a tots/es, cal tenir present que la nostra actitud com a adults condicionarà la gestió emocional que en facin els nens/es. Segur que el que estem vivint ens farà més forts, i a la vegada, servirà als nens/es per créixer com a persones autònomes.

Nelson Mandela: “l’educació és l’arma més poderosa per canviar el món”!

Equip Directiu

Gurb, 27 de març de 2020