Una mica d’història

Gurb és un poble situat al mig de la Plana de Vic, ubicat a la comarca d’Osona. Té una extensió de 51,6 km² i actualment, un total de 2550 habitants.

La població del municipi habita principalment en masies disseminades. El terme està dividit en quatre parròquies:  Sant Andreu de GurbSant Cristòfol de VespellaSant Julià de Sassorba i Sant Esteve de Granollers de la Plana. Les parròquies aglutinaven les cases de pagès, eren el punt de trobada. A cada parròquia hi havia una escola, se’n deien “Les Escoles de…”.

L’escut de Les Escoles Velles està datat al 1923. Als inicis dels anys 80 només quedava oberta l’escola de la parròquia de Sant Andreu, les antigues escoles. Funcionava com a escola rural formant una ZER anomenada La Plana: la Guixa, El Gurri, Santa Eulàlia i Gurb.  Amb l’augment de la població, i per tant, del nombre d’alumnes va deixar de ser rural per passar a ser escola d’una línia.

En els últims anys, el municipi s’ha convertit en una àrea d’expansió industrial de la capital comarcal i això ha ajudat a què el creixement residencial vagi en augment.

Degut al creixement exponencial de la població va sorgir la necessitat de canviar d’edifici. Així doncs, des de l’any 2003 l’escola està situada al carrer Vallès, enmig d’una zona residencial. El disseny i les obres de l’edifici actual es van fer des de l’Ajuntament, qui el va finançar i més tard, el Departament d’Ensenyament va pagar el cost total de l’escola.

Per aquesta raó es va poder fer la llar d’infants al costat i compartir la cuina. Tot i així, l’any 2008 es va remodelar augmentant el nombre d’aules i espais  que havien quedat reduïts i limitats, fet que va permetre incloure l’Escola de Música Municipal en el mateix edifici.

Aquest projecte de direcció haurà de donar resposta al centenari d’aquest centre, que esdevindrà l’any 2023.