CIRCULAR INFORMATIVA 3R TRIMESTRE

Benvolgudes famílies!!

Aquesta setmana hem començat el tercer trimestre escolar dins d’aquesta fase de confinament. El Departament d’Educació ens ha fet arribar informació de com hem de seguir. Cal destacar que aquest període que hem encetat té caràcter lectiu no presencial.

Què vol dir caràcter lectiu no presencial?

Significa que es farà un seguiment de les tasques setmanals i els mestres donaran un feedback d’aquelles propostes que es concretin.

Utilitzarem diferents plataformes i recursos digitals com a eina de treball: la web de l’escola, l’app de l’ajuntament, el correu electrònic personal, l’aula moodle pels alumnes de 6è de primària, alguns vídeos elaborats pels mestres per acompanyar alguna proposta…

El nostre objectiu

Com a docents volem contribuir a ajudar als nostres alumnes i famílies perquè puguin viure el confinament de millor manera, veiem que no és una tasca gens fàcil de fer, però sí que us fem saber que aquesta és la nostra voluntat.

Per aquesta raó, l’equip de mestres es reuneix periòdicament per anar concretant conjuntament unes propostes consensuades i compartides que ens permetin definir una línia d’escola, i alhora acompanyar a les famílies i alumnes. Potser el treball realitzat de manera compartida pot ocasionar alentiment en el temps, però al nostre entendre, creiem que cal continuar oferint als alumnes activitats pensades per avançar i no activitats buides de continguts per omplir el temps.

Amb l’objectiu comú de millorar la comunicació amb les famílies i els alumnes, cada grup de mestres dels diferents cicles farà les propostes que s’han valorat oportunes per estar en contacte amb vosaltres, tenint en compte, en cada cas, l’edat i les possibilitats de tots els alumnes i les famílies. Per aquest motiu veureu que no es farà el mateix a cada curs. Al llarg dels propers dies aquestes propostes poden variar en funció de les necessitats.

Propostes didàctiques

Les propostes didàctiques seran competencials i globalitzades. No podem avançar en continguts de currículum, però sí en quan a procediments, capacitats, competències i continguts claus que ja s’han treballat amb els alumnes.

Aquest trimestre el dedicarem principalment a reforçar i a repassar els continguts adquirits durant els mesos de classes presencials.

Així doncs, setmanalment, els divendres s’actualitzaran les propostes d’activitats per a tots els nivells i es publicaran a la web de l’escola, a la pàgina principal, i les tasques anteriors es podran consultar al bloc de cada curs, utilitzant la contrasenya corresponent.

Algunes d’aquestes propostes tenen data de lliurament, però sempre essent flexibles i respectant cada situació familiar i ritme de l’infant, l’estat emocional i les necessitats familiars que pugueu tenir.

Aquestes tasques no són per angoixar-nos més, sinó perquè cada família disposi d’un ventall de propostes i en funció de la situació personal, les pugui utilitzar per acompanyar el seu fill/a.

Us animem doncs a participar en aquestes activitats fent-ne el retorn, en la mesura que us sigui possible.

Com entenem l’avaluació?

L’avaluació que els mestres farem d’aquestes propostes tindrà un caràcter formatiu, és a dir, que en cap cas serà penalitzadora per cap alumne/a sinó que ha de servir per acompanyar als alumnes en la millora del seu procés d’aprenentatge. Els donarem resposta perquè puguin avançar.

Al llarg dels propers dies acabarem de definir quins seran els criteris que utilitzarem a cada curs, per tal de donar la resposta segons les edats.

Al començament del proper curs haurem de modificar els continguts del 1r trimestre de tots els cursos per poder repassar i treballar tot allò que no estigui prou assolit. No patiu perquè no es donarà res per treballat.

La malaltia COVID-19 ens ha fet aturar les nostres vides, els nostres propòsits… però no aturarà la nostra força!!! JUNTS ENS EN SORTIREM!!

Atentament,

Equip directiu