CIRCULAR INFORMATIVA 11-09-2020

Ens adrecem a vosaltres per donar-vos algunes informacions: Per un costat, us recordem que cal fer arribar tota ​la documentació omplerta als tutors/es, que podeu trobar a la web de l’escola. Recordeu que l’autorització per a la sortida a les 4 o bé després d’extraescolars s’ha de signar per aquest curs. NO deixarem sortir els alumnes fins que tinguem l’autorització signada. Per altra banda, dijous va sortir un nou informe de PROCICAT, adreçat als centres educatius on es recullen algunes NOVETATS IMPORTANTS:

➔ SÍMPTOMES: S’ha modificat la taula de símptomes
TAULA DELS SÍMPTOMES MÉS FREQÜENTS DE LA COVID-19

• Febre o febrícula > 37,5ºC
  • Tos
  • Dificultat per a respirar
  • Mal de coll*
  • Refredat nasal*
  • Fatiga, dolors musculars i/o mal de cap
  • Mal de panxa amb vòmits o diarrea
  • Pèrdua d’olfacte o gust (infants, grans i adolescents)

*El mal de coll i el refredat nasal (amb o sense mocs) són molt habituals en infants i només s’haurien de considerar símptomes potencials quan també hi ha febre o altres manifestacions de la llista Segons Departament/Salut: Gestió de casos Covid-19 als centres educatius del 9-9-20)

➔ ÚS DE LA MASCARETA: serà obligatòria a partir de 1r de primària encara que estiguem en un grup estable, almenys durant els primers 14 dies. El tipus de mascareta es considera suficient que sigui una mascareta higiènica (malgrat que si és possible, es recomana que compleixi les normes UNE). ➔ PROVES: a tot cas sospitós d’infecció pel SARS-COV-2 se li farà una PCR o bé, una altra tècnica de diagnòstic molecular que es consideri adient en les primeres 24 hores. Cal tenir present que si la PCR resulta negativa però hi ha alta sospita clínica de COVID-19 es repetirà la PCR 48 hores després amb una nova mostra del tracte respiratori.
➔ GESTIÓ DE CASOS PER PART DE LA FAMÍLIA: Quan al centre educatiu es detecti un possible cas, la família haurà de contactar amb el seu centre d’atenció primària de referència. ​La cita s’ha de concretar abans de 24 hores.
➔ CONFINAMENT: NO està indicat el confinament dels contactes estrets del grup de convivència estable mentre s’estigui en espera del resultat de la prova, així com tampoc dels contactes estrets convinents que no pertanyin a l’àmbit escolar.
➔ PLA D’ACTUACIÓ: Podeu consultar el document provisional del Pla d’actuació que fins al moment hem elaborat. És i serà un document viu on anirem actualitzant la informació.

Dilluns 14 iniciarem aquest curs amb força, il.lusió, energia… i per sota les mascaretes tindrem a punt els nostres somriures!!!

Equip directiu
Gurb, 11 de setembre de 2020