APRENEM SOBRE LA PREHISTÒRIA

Els alumnes de cinquè us volem explicar que estem treballant la prehistòria.
Hem començat a les fosques hem experimentat que colpejant dues pedres fogueres surten espurnes. En aquella època les utilitzaven per obtenir foc, juntament amb branques i fulles seques.
Un cop fet això cadascú ha dit què creia saber sobre la prehistòria i quan acabem el treball comprovarem si és cert o no el que hem dit. Hem vist que hi ha moltes coses que no sabem i que caldrà aprendre.
Seguidament hem fet grups de tres o quatre persones. Cada grup té una llibreta on anar escrivint les troballes que fem i també per organitzar-nos com a grup. Hem fet recerca i contestat algunes preguntes sobre la prehistòria. Amb les respostes hem escrit una explicació que ens serveix per fer un Power Point. L’objectiu és acabar fent de mestres dels altres grups i aprendre.
Estem coneixent moltes coses sobre la prehistòria:
Com vivien, què menjaven, quines eines feien servir…
Cadascú farà una eina prehistòrica tenint en compte els materials que hi havia en aquella època. Llavors penjarem la foto de la nostra eina en un enllaç de Paddled. També en farem una exposició.
Hem descobert que a la prehistòria feien unes pintures que es diuen pintures rupestres. Nosaltres hem volgut provar de fer-ne amb fang barrejat amb aigua, amb carbonet i amb herba. Els estris que hem fet servir per dibuixar són branquillons, pedres, herba ligada i les nostres mans. Hem pintat sobre paper d’embalar, tot seguit l’hem arrugat i finalment l’hem enganxat al passadís simulant una cova plena de pintures rupestres. Ens hem sentit dones i homes prehistòrics per una estona.
Abans, pel projector, hem observat coves importants com les d’Altamira i les de Lascaux.
Per acabar aquest article us volem dir que ens està agradant molt fer aquest treball i que el dia 9 d’abril anirem d’excursió a les Coves del Toll de Moià. Estem molt il.lusionats !

Alumnes de cinquè