STEAM a Cicle Superior. Com treballem la mecànica?

En el marc del projecte STEAM del segon trimestre hem dedicat  a la investigació de la mecànica.

El projecte ha estat dividit en dos grans blocs:

Investigació de màquines simples a partir de construccions i activitats d’experimentació amb diferents  materials. El producte final d’aquest bloc que han elaborat els alumnes han estat fitxes tècniques d’experimentació amb cadascuna de les màquines.

Construcció guiada de màquines complexes i exploració de les forces i la velocitat a partir de material de robòtica LEGO WeDo 2.0. El producte final d’aquest bloc han estat dos portfolios digitals de grup cooperatiu, un per cada model construït. Aquí en teniu una mostra:

El producte final conjunt del projecte ha estat el disseny i la construcció per grups d’una MÀQUINA DE GOLDBERG en grups cooperatius. Hem fet una fira de mecànica al terrat de l’escola on els 12 grups de cicle superior, 6 de cada classe, han explicat als companys i mestres com han fet la seva màquina. També hem convidat a la nostra fira al Xavier, un professor de Blanquerna expert en mecànica, que ens ha assessorat i ajudat a fer algunes millores en els nostres models.