2a PARTICIPACIÓ AL RETOTECH

Ens plau compartir amb vosaltres una emocionant experiència que hem tingut a l’escola aquests darrers mesos. L’alumnat de cicle superior de primària han tingut l’oportunitat d’endinsar-se una vegada més en el fascinant món de la programació a través del ZumKit BQ i BitBloq. És un honor ser seleccionats per segon any consecutiu pel programa RetoTech, i volem explicar-vos tot el que han après i com estan preparant un projecte final realment emocionant: una instal·lació intel·ligent.

El viatge cap a la programació va començar amb la presentació del ZumKit BQ, una eina increïble que permet explorar el funcionament dels sensors i actuadors de manera pràctica i divertida. Des del primer moment l’alumnat va estar immers en un món ple de possibilitats on la creativitat i la resolució de problemes eren els seus millors aliats.

Amb l’ajuda de BitBloq, una plataforma de programació visual molt accessible, van aprendre els fonaments de la programació de manera progressiva i entretinguda. Han creat codis per a controlar motors, encendre llums, captar sons i fins i tot interactuar amb sensors de lluminositat! Cada línia de codi era com un petit pas cap a la comprensió d’aquest univers complex, però fascinant.

Una de les coses més emocionants de tot aquest procés ha estat veure com les seves idees prenen vida. Des de la creació d’un fanal amb sensors, una composició musical, una roda de selecció,…. Amb el ZumKit BQ i BitBloq  només cal la seva imaginació per fer realitat les seves invencions.

Ara, ens trobem a les portes del nostre projecte final per a RetoTech: una instal·lació intel·ligent. Estan treballant en equip per dissenyar un sistema que utilitzi la programació del ZumKit BQ per controlar diversos elements d’un pàrquing de  manera automatitzada i eficient. Es tracta de crear un entorn on la tecnologia ens ajudi a millorar la qualitat de vida i a estalviar recursos.

Ara es preparen per afrontar el repte final amb entusiasme i determinació. Estem convençuts que, amb el que han après fins ara i la seva passió per la tecnologia, seran capaços de crear una instal·lació intel·ligent impressionant!

Us mantindrem informats sobre el seu progrés i els resultats del seu projecte final! Mentrestant us enllacem aquest vídeo per a que feu una ullada!