Els alumnes de cicle superior, 5è i 6è de primària, han viscut una experiència inoblidable durant l’excursió a la Mina de Dues Hortes. Aquesta sortida educativa ha permès als nens descobrir de primera mà com l’aigua es canalitza de manera natural per portar-la als horts, un element vital per al creixement de les plantes i el manteniment dels nostres espais verds.
Durant la visita, els estudiants han pogut seguir el recorregut que fa l’aigua a través de la mina. Han après com funciona aquest sistema hidràulic tradicional, que des de fa segles ha estat fonamental per a l’agricultura local. Les explicacions dels guies han estat clares i enriquidores, proporcionant informació sobre la importància de la gestió sostenible de l’aigua i la preservació dels recursos naturals.
Una de les parts més emocionants de l’excursió ha estat la visita a les boques d’aigua i els assortidors. Aquestes estructures permeten visualitzar com l’aigua emergeix a la superfície, una imatge fascinant que ha captivat l’atenció de tots els nens. Veure l’aigua fluir de manera tan natural i controlada ha estat una demostració pràctica de la teoria apresa a classe, fent que la ciència esdevingui tangible i comprensible.
A més de l’aprenentatge tècnic, aquesta sortida ha servit per conscienciar els alumnes sobre la importància de cuidar i respectar el medi ambient. Han après que l’aigua és un recurs preciós i que la seva gestió eficient és clau per al futur del nostre planeta.


